TELE 2 - internet-beginner

Dan Ohnesorg dan na feld.cvut.cz
Středa Říjen 18 23:24:34 CEST 2000

On Wed, 18 Oct 2000, Tomas Honzak wrote:

> Pripojeni pres TELE2 je totez jako pripojeni Linuxu do bezne ethernetove
> site. Tedy zadny problem. Staci nastavit IP adresu, masku, branu, DNS
> server a je to.

Neda mi to abych si nerejpnul, ale to bude asi pripojeni do nespolehlive
site ze.... kdyz nemaji v domene postmastra, webmaster hlasi we do not
relay a na webu se mi zobrazi nejaky fuj gif a nic jineho. Prece po me
nemuze nikdo chtit, abych vykoumal nejaky link rucne, kdyz mam extra
rozliseni monitoru. Jak si nekdo takovy muze rikat poskytovatel
internetu...... jestli si nahodou nemysli ze jsou na kamcatce.

> V debianu je to vsechno v /etc/network/interfaces, v redhatu tusim pujde
> vse nastavit pres control panel.
>
> Firewall se zakompiluje primo do jadra a dale pres program ipchains
> (predpokladam, ze mate jadro 2.2.x).
>
> A misto winproxy pouzijete IP Masquerading.
>
> Doporucuji prostudovat Firewall-HOWTO, NET-HOWTO, IP Masquerade HOWTO,
> IPChains HOWTO.

Predpokladam, ze se tam muzou menit adresy a ze jsou pridelovany pres
DHCP, takze jeste neco o DHCP a maskarade s dynamickymi adresami.

Nicmene zakladni konfigurace bude asi velmi snadna.

zdravim
dan

DDDDDD
   OO  OO              work: +420 2 24352785;+420 2 24972109
    OOOO               home: +420 311 679679;+420 311 679311

Pocitac se od televizniho divaka lisi tim,
ze ma vlastni program.