editace souboru davkove v shellu

Michal Hajek hajek na nspuh.cz
Čtvrtek Říjen 19 15:56:53 CEST 2000

Petr Novotny wrote:

> Pekne, jen k tomu mam spoustu pripominek. :-) [Vzdyt aktualni
> adresar nemusi byt ani zapisovatelny!]

Sem je fakt radost neco psat :-((( Bud cloveka servou, ze je to
off-topic, nebo se na ukazce principu hledaji chyby, proc
by to nemuselo vzdycky fungovat.
Taky neni vylouceno, ze $1.aa nebo $1.ab prepisou nejake uplne
jine soubory atd atd... No a co ? To snad je z toho poznat
a neni problem to dodelat tak, aby se tyhle zalezitosti vychytaly.

Minule jsem napsal neco jako ... > /tmp/xxx a byl jsem za to
zprdnut z nekolika stran, pricemz se resil take uplne jiny problem.

Ja jsem si z toho pro sebe vyvodil ten zaver, ze az budu priste
pozadan o recenzi dalsi Cimrmanovy hry, tak se vam na to vyseru.

> Pokud uz chcete pocitat velikost a delat podobne veci, mozna

Jestli mate jiny napad, nez pocitat velikosti, tak sem s nim.

> bych to spis delal takhle:
> (predpokladam, ze $SOUBOR je soubor, ktery serezavam)
> VELIKOST=`wc -c <"$SOUBOR"`
> VELIKOST=`expr $VELIKOST - 3`
> dd if="$SOUBOR" bs=1 count=$VELIKOST
>
> Bohuzel to nefunguje jako filtr: Kdyby $SOUBOR byl stdin, prvni
> wc soubory ze stdin nacte a nasledne dd nema co cist (tedy pokud
> neni zaruceno, ze stdin lze seekovat/rewindovat).

Zkusil jste to ? Jaky je rozdil v rychlosti u splitu a u dd s bs=1 ??
U mne propastny.

Michal Hajek

Michal Hajek                   mailto:hajek na nspuh.cz