editace souboru davkove v shellu

Petr Novotny Petr.Novotny na antek.cz
Čtvrtek Říjen 19 16:30:32 CEST 2000

On 19 Oct 2000, at 15:56, Michal Hajek wrote:

> Sem je fakt radost neco psat :-((( Bud cloveka servou, ze je to
> off-topic, nebo se na ukazce principu hledaji chyby, proc
> by to nemuselo vzdycky fungovat.

Aha. Vam to vadi? Tak prominte.

Chyby *jsou* dulezita vec. Velmi casto byva instruktivni projit od
prvniho napadu az po konecnou "bezchybnou" realizaci.

> Taky neni vylouceno, ze $1.aa nebo $1.ab prepisou nejake uplne
> jine soubory atd atd... No a co ? To snad je z toho poznat
> a neni problem to dodelat tak, aby se tyhle zalezitosti vychytaly.

Ale jiste. Jako napad vam to nikdo nebere. Za "hotove reseni" to
povazovat nelze, jak sam uznavate.

> Minule jsem napsal neco jako ... > /tmp/xxx a byl jsem za to
> zprdnut z nekolika stran, pricemz se resil take uplne jiny problem.

Je potreba se spatnym navykum vyhnout uz v zacatku. Je to jen
trocha discipliny.

Pokud vam to nestoji za to, abyste to delal dobre, nestoji vam to
za to, abyste to delal vubec... :-)

> Ja jsem si z toho pro sebe vyvodil ten zaver, ze az budu priste
> pozadan o recenzi dalsi Cimrmanovy hry, tak se vam na to vyseru.

Taky reseni.

> Jestli mate jiny napad, nez pocitat velikosti, tak sem s nim.

Treba variaci na nasledujici tema:
int c;
char buf[3];
int n=0;
fread(buf,3,1,stdin);
while(EOF!=getc(c))
{
  putc(buf[n]); buf[n]=(char)c;
  if (n==2)
   n=0;
  else
   n++;
}

Samozrejme je mereni velikosti rychlejsi, pokud je vstup
seekovatelny. Ovsem pokud neni, zmereni velikosti mi ta pismena
spolyka jednou provzdy.

> Zkusil jste to ? Jaky je rozdil v rychlosti u splitu a u dd s bs=1 ??
> U mne propastny.

Dobre. Tak to obratte. dd if="$SOUBOR" bs=$VELIKOST count=1.
Jaky je ted rozdil v rychlosti?

Petr Novotny, ANTEK CS
Petr.Novotny na antek.cz
http://www.antek.cz