ldap

Marek Repisky mrepisky na foundry.sk
Pátek Říjen 20 07:41:50 CEST 2000

> Nemohol by mi niekto pomoct ? Postaci aj mala ukazka ako spravit tabulku
> na Meno,Priezvisko,Vek. A potom ako ju naplnit napr. hodnotami Jozko
> Mrkvicka 32.

Este som uplne do toho neprenikol, ale skusim nieco poradit.

- hlavny zdroj info bol faq na www.openldap.org a prispevok Dana
Ohnesorga http://www.linux.cz/lists/archive/linux/76535.html,

- klienta pouzivame Outlook Express (dalej len OE). Atributy pre OE som
nasiel pokusne. Vychadzal som z RFC 2256, zo suborov OE a nieco sa da
tiez najst na http://ldap-abook.sourceforge.net. S atributom VEK som sa
nestretol, ale myslim si, ze LDAP zozere aj "Age: 25", problem je len, aby
to vedel interpretovat klient (poznamka: v primarnych datach by som
odporucal datum narodenia (cas bezi a kto to bude stale aktualizovat?)),

- vytvoril som si txt subor, ktory obsahuje nasledovne data:

dn: dc=foundry, dc=sk
dc: foundry
o: ZSNP FOUNDRY, a.s.
street: Priemyselná 12
l: Žiar nad Hronom
postalCode: 965 63
c: Slovenská republika
objectClass: organization
objectClass: dcObject

dn: uid=mrepisky, dc=foundry, dc=sk
cn: Repiský Marek
givenName: Marek
sn: Repiský
title: administrátor
physicalDeliveryOfficeName: Administratívna budova, č. d. 302
uid: mrepisky
mail: mrepisky na foundry.sk
telephoneNumber: 6893
officePager: 8555
mobile: 0903 873 886
facsimileTelephoneNumber: 6800
o: ZSNP FOUNDRY, a.s.
objectClass: person

dn: uid=jmrkvicka, dc=foundry, dc=sk

(atribut dn pravdepodobne funguje ako kluc)

- naladoval som ho takto:
ldapadd -D "cn=Manager, dc=foundry, dc=sk" -W < add.txt
(pyta to heslo zo slapd.conf),

 - pre kontrolu sa to da vyhladat:
ldapsearch -L -b "dc=foundry, dc=sk" "(uid=mrepisky)"

- pre vymazanie staci mat v textaku riadky:

uid=jmrkvicka, dc=foundry, dc=sk
uid=mrepisky, dc=foundry, dc=sk
dc=foundry, dc=sk

- vymaze sa to:
ldapdelete -D "cn=Manager, dc=foundry, dc=sk" -W < del.txt
(pyta to heslo zo slapd.conf),

- modifikacia funguje tiez, ale vzhladom na to, ze primarne data mam
v inej DB (alebo ze som lenivy?), aktualizaciu dat robim tak, ze najskor
premazem postihnute objekty a potom ich opat naladujem,

- v OE som nastavil len IP LDAP servera a Search base na
dc=foundry, dc=sk,

A beha to.