Sitovka s BOOT ROM - jaka

Pátek Říjen 20 17:32:09 CEST 2000

"Jirka 'Eagle' Novák" <eagle na unicode.cz> writes:

>   Umi se linux "tvarit" tak, aby z nej mohly bezdiskove stanice bootovat?

Ano, umi. Prave dodelavam Linuxovy cluster, kde to pouzivam.

> Kolega o linuxu vi jen malo, tak jsem mu vysvetlil, ze by melo DHCP, prip.
> TFTP fungovat.

Pouzivam TFTP a BOOTP, protoze jsem liny studovat dokumentaci ke
konfigurovatelnejsimu DHCP, ale s tim to chodi take.

>   Ktere sitovky + BOOT ROMky jsou podporovany? Pri pozadavku 10/100 BNC/RJ
> (tj. sitovka umi jak 10, tak 100 Mbit, ma oba konektory)?

Myslim, ze by to melo chodit (v podtstate ;-)) s kazdou Boot
ROM. Pomoci "makerom" z baliku "netboot" se vytvori image, ktery se
zapise do Boot ROM. Karta si pak pres BOOTP a TFTP stahne jadro a
spusti ho.  Jako vedlejsi produkt se generuje podobny image (mozna
stejny), ktery lze ulozit na disketu a bootovat z diskety.

Prima jsou karty s Flash Boot ROM, protoze do ni lze zapsat pomoci
programu. Neni nutne umet zapisovat do EPROM. Na Beckerovych strankach
(http://www.scyld.com/network/eepro100.html) lze zjistit, ktere karty
jeho SW podporuje.

Ja mam karty "Intel Pro/100+ Management" - ty maji Flash Boot ROM, ale
eepro100-diag do nich psat neumi. (Chvili mi trvalo, nez jsem na to
prisel, protoze volby pro zapis v programu jsou, ale odpovidajici
rutiny tam schazi.) Nicmene jejich Boot ROM obsahuje implementaci
Intelovskeho PXE (Preboot Execution Environment) protokolu, viz
http://developer.intel.com/update/contents/it10004.htm. Do detailu PXE
zatim nevidim, ale na strankach Intelu je SW pro podporu bootovani
pres sit i pro Linux ("PXE SDK for Linux* Version 4.0.0", viz
http://developer.intel.com/ial/wfm/tools/pxesdk20linux/index.htm)

Problem je v tom, ze je to jen nejake rozsireni pro balik pxe-*.rpm,
ktery je v RedHat 6.2 a 7.0. Ja mam SuSE 7.0, a tak napred musim
zjistit, da-li se to pxe prenest do SuSE.

PXE umi i "Management" karty od 3Com a dalsich vyrobcu.

Kdyz zapnu pocitac, tak PXE napred pouzije DHCP/BOOTP (tento krok mi
projde OK) pro zjisteni parametru klienta, a pak zacne pres TFTP
stahovat jadro. V mem pripade ale karta sdeli, ze image se sklada z
prilis mnoha casti a vzda to. Pokud nekdo vi, jak to osetrit, tak radu
uvitam. Jinak budu muset pouzit SW od Intelu.

> Sam v tom nejsem dvakrat silny, taxe obracim sem. Diskless-HOWTO oteviram
> prave ted :-), ale ta informace o dostupnych podporovanych kartach ma smysl
> i tak (aspon doufam).

Je potreba precist take /usr/src/linux/Documentation/nfsroot.txt.

Instalace root filesystemu se da delat podle navodu v Diskless HOWTO,
nebo se proste zkopiruje filesystem nove nainstalovaneho Linuxu. Ja
pouzivam druhou moznost. U jednoho z klientu nainstaluji Linux na HD a
kompletni instalaci pak prekopiruji na serverovy disk. V budoucnu chci
delat vzorovou instalaci ve vmware - kvuli upgradu clusteru pak neni
nutne odstavit jeden node - proste se vse pripravi ve vmware na
serveru, prejmenuji se adresare, cluster se rebootuje a je to.

--
A. Malusek  (malusek na ujf.cas.cz)
UJF AV CR