IP traffic

Martin Mačok martin.macok na underground.cz
Pondělí Říjen 23 23:41:37 CEST 2000

On Mon, Oct 23, 2000 at 09:56:18PM +0200, Frantisek Koudelka wrote:
> 1) mohl by mi nekdo poradit nejakou metodu na zmereni rychlosti site
> (tj.  potreboval bych zmerit, kolik kb/s me muj provider propousti
> (jak v jednmou tak i v druhem smeru, pro ruzne porty).

Zkuste si najit program PATHCHAR a precist si k nemu nejake to README

> 2) Dale bych potreboval nastroj na analyzu prutoku dat (tak aby se
> dalo rozlisit z ktereho stroje , co , kdy a kam a pokud mozno aby byl
> vystup v nejakych grafech)

Bud MRTG (hezci grafy, vetsi inteligence), anebo IPAC (jednodussi
konfigurace|instalace).

> 3) Dale bych potreboval nejaky nastroj na omezeni prutoku dat pro
> urcite stroje , s rozlisenim sluzeb (tj. aby napr. port 22 propoustel
> bez omezeni - naopak ho nejak zvyhodnoval, pokud to jde).

Hledejte podle klicovych slov Traffic Shaping ... Linux to umi ...

> 4) Pokud nektery stroj prekroci limit prenesenych dat za danou casovou
> jednotku, aby se mu postupne omezovala rychlost az k uplnemu zastaveni

Tady nechavam prostor pro nekoho, kdo ma vice _praktickych_ zkusenosti s
"traffic controlling" a "traffic shaping" ... Kazdopadne jsem si 100%
jist, ze to na Linuxu lze udelat.

ftp://ftp.linux.cz/pub/linux/people/jakub_macha/diplomka.ps

Ondrej Filip taktez zpracoval pisemny podklad pro referat z traffic
controllingu, ale http://feela.network.cz/ hlasi chybu a nevim, jestli
tam nekde ten referat je ... snazim se najit odkaz v archivu konference,
ale "Server neodpověděl v limitu. Zkuste použít jednodušší dotaz." anebo
"operation timed out ..."

bye

--
< Martin Mačok    .-=  martin.macok na underground.cz  =-.   < iso-8859-2 >
  \\. http://kocour.ms.mff.cuni.cz/~macok/  http://underground.cz/ .//