dialup na RH

Jirka 'Eagle' Novák eagle na unicode.cz
Středa Říjen 25 14:45:12 CEST 2000

> dialer. Meni se to asi podle faze mesice. Jsem znechucen. Budu si delat
router
> do internetu a na ten RedHat urcite nedam. Vyhlidnul jsem si Slackware
3.6.

> Libor

  V mem pripade je uz takovy router hotov a prave s RH. Jenze jsem se o
nejake scripty nezajimal a napsal to vsechno rucne. U dalsiho pocitace s
podobnym urcenim jsem to musel psat rucne znovu a to uz me tak nebavilo.
Nyni bych byl ochoten to vsechno predelat (asi bych si udelal sadu scriptiku
na diskete, ktere by se me dotazovaly a "vyplivly" by pozadovane soubory),
protoze bych byl rad, aby se mi poslala IP adresa toho stroje, ktery se
pripojil.

Cili: stroj se pripoji dialupem, obdrzi dynamickou IP adresu, nahodi
interface ppp* (zpravidla 0), posle mi mailem svoji IP adresu a stahne
postu. :-)
Zjistit svoji IP adresu (tj. adresu rozhrani ppp*) muze az v okamziku, kdyz
je takovy interface "up". V okamziku, kdy uz je upravena routovaci tabulka
(napr.), uz takove zarizeni existuje. Proto se zajimam o poradi spousteni
techto scriptu. Jinak nahrazovat to slackwarem (ani nicim jinym) nehodlam.
:-)

--
S pozdravem

Jirka "Eagle" Novak