Admin prava

Dusan Malik malik na education.gov.sk
Středa Říjen 25 16:49:41 CEST 2000

Dobry den!

Je to asi iba taka zaujmava zhoda okolnosti.
Stalo sa Vam uz niekedy, ze ako admin (root)
ste naraz nemohli nieco urobit? Myslim bez
utoku z okolia. (dokonca na local masine
bez pripojenia siete).

Myslel som, ze to je mozno zavisle na aj na OS,
ale akurat teraz som na vlastnom PC
instaloval NT4Wks. Vsetko v pohode, jedine
heslo bolo iba od administratora. Pokusal s
som sa doinstalovat drivery na zobrazovaciu
kartu, tlaciaren, atd. Teraz uz neviem, ale po hlaske, ze
prislusne subory install prg.
nenasiel, alebo,ze treba instalaciu ukoncit
restartom som( asi nespravne, a preco?
 pokracoval v cinnosti) a potom to na  mna
 ziapalo, ze nemam pravo!!! ukoncit aplikaciu,
alebo urobit restart!! Vot uzas.

A skutocne tento postup mi nebol dovoleny
i ked som bol stale prihlaseny ako
administrator este z instalacie (to uz si
neviem predstavit vyssiu prioritu u Win).

Ze to je blbost, dalo sa zistit tym, ze som
sa odhlasil a v ramci moznosti noveho
 prihlasenia som zvolil vypnut (to uz slo).

No a aby som nekecal iba o Win, tak moj
kolega a "ucitel-vdaka mu" sa v ramci UNIXu
(SCO Unix) stretol aj s tym, ze sa
ako root tiez nedostal na masinu a musel
 urobit reinstall OS. Dokonca v tej dobe
este neboli CD, takze disketovy onanizmus.
Co to bolo, neodvazim sa povedat. Nebol som
pri tom.

Ale tato moja posledna skusenost s WNT4,
 je pre mna evidentna. Ako ju zdokumentovat
 pre buducnost by som mozno vedel, ale nemam
volnu kapacitu disku. :((   Teda urobit novy
pokus.

P.S.
A neurobi to aj Win 2000???

Zdravi