Admin prava

Středa Říjen 25 17:10:54 CEST 2000

On Wed, 25 Oct 2000, Dusan Malik wrote:

> Myslel som, ze to je mozno zavisle na aj na OS, ale akurat teraz som
> na vlastnom PC instaloval NT4Wks.

Administrator na NT nemuze spoustu veci. Treba nemuze sestrelovat procesy
bezici pod SYSTEMem (nicmene jako bezpecnostni opatreni je to velice
ucinne, protoze administrator ma asi milion moznosti, jak pod SYSTEMem
spustit dalsi program dle vlastniho vyberu, ktery pozadovanou akci
provede). Zeptejte se v Redmondu, proc to tak chytre vymysleli.

> No a aby som nekecal iba o Win, tak moj kolega a "ucitel-vdaka mu" sa
> v ramci UNIXu (SCO Unix) stretol aj s tym, ze sa ako root tiez
> nedostal na masinu a musel urobit reinstall OS. Dokonca v tej dobe
> este neboli CD, takze disketovy onanizmus. Co to bolo, neodvazim sa
> povedat. Nebol som pri tom.

To, ze se "nedostal na masinu" zni tak, jako ze se nemohl nalogovat, ani
jako root. Zkriplete si /etc/passwd a zazijete to taky. (Ovsem ten, kdo
v takove situaci reinstaluje cely OS, ma tezkou deformaci z MS Windows.)

V kazdem pripade tady nejak nevidim souvislost s Linuxem (tedy pokud se
nechcete bavit o tom, jak ozivovat linuxovy system postizeny napr. vyse
zminenym urazem).