autodetekce site

Martin Horak horakm na mail.sce.cz
Čtvrtek Říjen 26 11:13:59 CEST 2000

> Obavam se, ze tento ukol je netrivialni a patrne temer nemozny. Muzete
> zjistit adresu site, ale jak ziskate adresu pocitace, to je dost
> nejasne (bez toho, abyste se dostal do nejake kolize s jiz existujicim
> pocitacem).

Samozrejme v kazde dostupne siti budu mit vyhrazenu IP adresu.
Predstavuji si to tak, ze budu mit seznam:
Adresa site/maska	Pridelena IP	Gateway	DNS	...

> Na to, abych si pustil tcpdump nemusim mit zadnou IP adresu, coz je v
> tomto pripade velmi vhodne.

Potom bych tedy urcitou dobu poslouchal pakety ze site a zkusil z
nich ziskat adresu te site. Pokud by zadna komunikace neprobihala,
vyvolal bych nejak (jak?) reakci.

> Mate jistou pravdepodobnost, ze vam za takovy program spravce site
> vubec nepodekuje, pokud vas primo nezaskrti.

Nejak se s nim uz domluvim ;))
Myslim, ze pro nekolik malo prenosnych stroju to nemuze pachat
prilisnou neplechu. Pro masove nasazeni to samozrejme neni.

> Nejjednodussi reseni je samozrejme rozjet na obou sitich DHCP server.

To bohuzel u nas neproslo.

--
Ing. Martin Horak
SCE a.s. Decin