Nefungujici PS/2 mys

Pondělí Říjen 30 10:27:31 CET 2000

Bob Koutsky napsal:
> Dobry den,
>
> mam takovy divny problem:
>
> mam Durona 750, MB Asus A7V, 128MB RAMi, PS/2 mys Logitech s koleckem (OEM).
> Nainstaloval jsem stable debiana, a pri zbeznem pohledu vse, vcetne mysi,
> fungovalo - aspon na textove konzoli, Xka jsem nespoustel. Pak jsem mohutne
> upgradoval na unstable debiana, a mam dojem ze chvili po upgradu mys jeste
> fungovala.  Pak ale fungovat zcista jasna prestala. V gpm jsem zkousel snad

to by snad mela :)

> vsechny v uvahu prichazejici typy mysi, bez vysledku... Zda se ale ze z
> /dev/psaux neco leze, ale neco divneho - obcas mys sice porad nefunguje, ale
> neco se tu a tam mihne po obrazovce a v horsim pripade zacne psat nesmysly
> (jako by mi nekdo neco nahodne oznacil a pak mackal prostredni tlacitko).
> Kdyz spustim XF86Setup, nejdriv uprosted obrazovky sedi mysi kurzor, ale

pozor na to, ze /dev/psaux lze otevrit pouze jednou. Pokud chcete mit mys na
konzoli i v Xech, tak je potreba nastavit v gpm repeater. Me chodi tohle

/usr/sbin/gpm -m /dev/psaux -t imps2 -Rms3
(je to sice genius s koleckem, ale to by se zas tak lisit nemelo. A myslim, ze
jsem v patek stejne rozchodil i jednu Logitech mysku).

> jakmile lehce strcim do mysi, uleti daleko to praveho horniho rohu...  Ze

jo. blbe nastaveny typ mysi

> zoufalstvi jsem i prekompiloval kernel, nekolikrat jsem se presvedcil ze
> polozka PS/2 mouse support je zahvezdickovana, ale bez vysledku...
> nefungoval ani downgrade gpm z 1.19.3 (v unstable debianu) na puvodni 1.17.8
> (ze stable debiana).  A samozrejme, jak rikaji anglicane, to add insult to
> injury, pod Woknama ta mys chodi naprosto bez problemu...  Muze mi nekdo
> prosim poradit v cem je sakra problem?

v /etc/X11/XF86Config doporucuji tohle  sekci mouse (bude chodit i kolecko,
pokud to aplikace podporuje)

    Protocol     "IntelliMouse"
    Device      "/dev/gpmdata"
    ZAxisMapping 4 5
    Buttons 6

> diky, Bob Koutsky

				Petr Cech
           cech na atrey.karlin.mff.cuni.cz

Digital Electronic Being Intended for Assassination and Nullification