bad blocks na zanovnim disku (ide) (reklamace?)

Vladimir Michl Vladimir.Michl na seznam.cz
Úterý Říjen 31 11:27:59 CET 2000

On Mon, 30 Oct 2000, Milan Kerslager wrote:

> Dnesni disky maji pro spatne sektory rezervovanou oblast a v pripade
> problemu na ni presmeruji vadny sektor (redirect) tak, ze to uzivatel
> (resp. okoli disku bez specialnich nastroju) nepozna. Pokud disk zacne

Obvykle se tyto nastroje daji stahnout z Webu vyrobce disku. Mam
zkusenosti s Maxtorem 1.7 GB, ktery ma asi dva vadne sektory. Po tom,
co jsem disk prepsal (ted uz vim ze to byla pekna kravina, ale zase jsem
si alespon sehnal ty nastroje), je samozrejme disk premapoval ze zalozni
oblasti, a ruzne zde doporucovane testy vubec nic nepoznaji. Pokud ale
pouziji utilitu dodavanou Maxtorem, hned vyhlasi ze disk neni v poradku.

Problem je ale takovy disk reklamovat, protoze prodejci pouzivaji zde
doporucovane testy a pokud je vse v poradku, tvrdi ze disku nic neni, i
kdyz u Maxtoru pisi, ze pro reklamace se ma pouzivat ten jejich
program.

Nakonec jsem koupil novy disk, a tento pouzivam misto diskety.

Vlada Michl
*  Name:    Vladimir Michl                                           *
*  E-mail:  Vladimir.Michl na seznam.cz                                 *
*  Web:     http://www.penguin.cz/~michlv                            *
*  Tel:    +420/68/5391545                 Work: 068/5711219         *
*           068/5391545                          Czech Republic      *