bad blocks na zanovnim disku (ide) (reklamace?)

Jindrich Makovicka makovick na KMLinux.fjfi.cvut.cz
Úterý Říjen 31 12:50:14 CET 2000

On Mon, 30 Oct 2000 10:18:31 +0100, Cyril Fischer <fischerc na itam.cas.cz> wrote:
>Nedavno jsem zakoupil 15G Seagate Barracuda ide disk a udma66 radic Hot
>Rod66 a exeprimentuji s tim (jinak se neda nazvat nekolikere zruseni
>filesystemu)
>
>Nakonec mi zacal hlasit , ze dd if=/dev/hde3 nemuze cist v bloku xxxxx
>lba=yyyyy, a to nekolikrat  za sebou na stejnem miste.  Na jinych
>mistech zrejme zkousi cist na nekolik pokusu (pri linearnim cteni to
>prapodivne zachrochta).
>Zkusil jsem spustit badblocks -w  na /dev/hde3 xxxxxxx (btw. jak zjistim
>presnou velikost /dev/hdxy pro badblocks?) a vypsalo mi to jeden spatny
> [...]

Je to sice trochu mimo, ale neco takoveho se mi stalo na ABITOVI (rovnez
"oblibeny" HPT366 radic) a ty vadny sektory mi tam vyrobily windoze, kdyz
jsem (ja trouba) pretaktoval PCI nad 40 MHz. Prekvapive pomohlo pod linuxem
jednim vrzem prepsat cely disk pomoci dd. Samozrejme nejdriv jsem vratil
frekvence na nominal. Zajimave bylo, ze ty vadne sektory se objevily jenom
na windozackych partitions, linuxova byla v pohode. Disk pouzivam dal cca
pul roku bez problemu, akorat ve S.M.A.R.T. logu zbylo par nepeknych
vzpominek na transfer errors. Zadne relokace ale ve S.M.A.R.T.u nejsou.

--
Jindrich Makovicka