Prava

Martin Edlman edlman na fortech.cz
Pátek Září 1 15:54:20 CEST 2000

Daniel Hackl wrote:

> Pri vypisu ls -al se mi zobrazi soubor .list (-rw-r--r--   1 vladimir
> vladimir       42 Sep  1 15:13 .list). Ale pri ls -l ne. Soubor je

to ze se objevi pri "-al" a ne pri "-l" je dany teckou na zacatku.
Soubory a adresare s teckou na zacatku jsou "hidden" a nezobrazuji se
pri vypisu, pokud se nepouzije "-a" popr. "-A".

> ulozen ve /var/home/vladimira. Zmenil jsem prava souboru chown vladimira
> .list a chgrp vladimira .list.
>
> Jak dlouhy muze byt nazev uzivatele potazmo skupiny, je to omezeno?

doporuceno je 8, ale lze pouzit i vic. Pri vypisu "ls" se zobrazuje
prvnich 8 znaku, takze je to trochu osemetny, pokud jmena dvou lidi
lisej nekde na pozici > 8, pri vypisu nepoznate, kterej je kterej.
Jedine pouzit "-n", aby se misto jmen uzivatele a skupiny pouzily cisla
uid a gid.

--

Martin Edlman
Fortech s.r.o, Litomysl