Prava

Jozef C. Chocholacek Jozef.Chocholacek na qbizm.com
Pátek Září 1 16:30:56 CEST 2000

Daniel Hackl wrote:
> Pri vypisu ls -al se mi zobrazi soubor .list (-rw-r--r--   1 vladimir
> vladimir       42 Sep  1 15:13 .list). Ale pri ls -l ne. Soubor je
> ulozen ve /var/home/vladimira. Zmenil jsem prava souboru chown vladimira
> .list a chgrp vladimira .list.
>
> Jak dlouhy muze byt nazev uzivatele potazmo skupiny, je to omezeno?

  Je to oboje obmedzene na 32 znakov (ale prikaz groupadd nedovoli
vytvorit skupinu s menom dlhsim nez 15 znakov), prave som si to
skusil.

  Teda, aspon na mojom stroji (RedHat6.0SK scasti upgradovany na 6.1CZ
a este z mensej casti na 6.2CZ :) Na starych masinach to bolo ale
obmedzene na 8 znakov, a prave to je dovod, preco sa to pri `ls -l`
vypisuje tak, ako sa to vypisuje. Ale vlastnik a skupina sa samozrejme
nastavili na vladimira a vladimira, pretoze do filesystemu sa
samozrejme premietaju cisla uzivatela a skupiny (3. a 4. polozka z
/etc/passwd, resp. 3. polozka z /etc/group).

  A este neviem, co by urobilo rucne pridanie mena uzivatela (skupiny)
dlhsieho nez 32 znakov do /etc/passwd a /etc/shadow (resp.
/etc/group). Ale ked budem parafrazovat Billa G.: "32 characters
should be enough for anybody". :)

> Daniel HACKL

  S pozdravom,

J.Ch.
--
Ing. Jozef Chocholacek                  Qbizm technologies, Inc.
Chief Project Analyst                   ... the art of internet.