xmodmap a ISO_Prev_Group a ISO_Next_Group

Sobota Září 2 21:22:46 CEST 2000

On Tue, 29 Aug 2000, xmail listy wrote:

> Xmodmap funguje takhle:

Xmodmap nebo XKB? Myslim, ze mluvite o XKB, protoze xmodmap AFAIK zadne
groups nezna.

> Group0 Group1 Group2 Group3
> kazda Group se sklada ze 2 keysymu

Ve skutecnosti je to max 4 grupy a max 64 urovni ((shift) level) v grupe.

> 1. keysym se pouzije pokud neni zmackly Shift
> 2. keysym se pouzije je-li zmackly Shift
> CapsLock funguje tak ze jakoby prohazuje 1. a 2. keysym
> tohle se vsak neda pouzit pro ceskou klavesnici - jde o vrchni ciselnou radu
> bez shiftu to pise e~ s~ ... se shiftem cisla

To se da pro kazdy typ nastavit jinak (viz sekce xkb_types, direktiva
map[]).

> Je to fakt smutne - XKB umoznuje tolik skvelych veci a nikde k tomu
> neni dokumentace - jak jsem psal vyse - taky bych radsi pouzil XKB

Dokumentace k XKB existuje: xc/doc/.../XKB/XKBproto.ps.Z a XKBlib.ps.Z.
To, co chybi je explicitni popis syntaxe a semantiky konfiguracnich
souboru, syntaxi musite odkoukat z existujicich konfiguraku (teoreticky
by ji nekdo mohl dokazat vycist ze zdrojaku xkbcomp, ale ja tedy ne),
semantika objevenych elementu se da kupodivu pri trose inteligence da
vycist z vyse zminovanych souboru (pokud dokazete v jejich cca 350
strankach brutto najit vec, ktera zkoumanemu elementu odpovida).