Viac OS na jednom disku

Josef Vogeltanz JoVogeltanz na dop.skoda.cz
Pondělí Září 4 09:25:35 CEST 2000

> Zdravim, tak ja se taky pridam
>
> Jako BootManager doporucuji XOSL, (tedy pokud nevynasite LILO do nebes).
> Zkousel sem ho a byl sem s nim spokojen. (na LILO sem nepresel,
> nepotrebuju
> boot manager). Instaluje si to nekolik souboru na DOSovy disk nebo do
> zvlastni particie (to ale smaze disk). (da se to hodit na C i D, nejspis
> kamkoliv) Velice jednoduse se to konfiguruje, super prijemne uzivatelske
> prostedi (1024x768 i vic, mys). Doporucuji, pokud se vam konfigurace LILa
> zda prilis slozita nebo mate radi jednoduchost, ale velike moznosti,
> [...]
Ano, XOSL pouzivam na svem compu taky a jsem spokojen. Akorat s tim
rozdilem, ze jede spolecne s LILO. LILO sedi v boot sektoru meho disku a
duvod je prosty: XOSL totiz neumoznuje nastaveni hw parametru pro zavadeni,
ktere pro start linuxu potrebuji. XOSL tedy pouzivam jen z duvodu komfortu
grafickeho rozhrani (to ocenujou predevsim deti, ktere me na masine hraji
hry pod Win) a pro boot z diskety, aniz bych musel prestavovat preference v
BIOSu setupem.
Situace vypada takto: Na rozdelenem disku pouzivam 3 OS - RedHat Linux,
Window95 a DR-DOS. XOSL startuje linux z mbr pres LILO, win a dr-dos z
jejich partisen a bootuje z diskety cokoliv.

Josef Vogeltanz
Dopravni technika, SKODA HOLDING a.s. Plzen
tel.:+420-019-7738059;  mob.:+420604118307
mailto:jovogeltanz na dop.skoda.cz