Samba, Linux, cestina

martin svihalek svihalek na taxnet.cz
Pondělí Září 4 09:45:29 CEST 2000

> Chcete-li videt ceske nazvy souboru na linuxu, musite mit nainstalovanou
> podporu cestiny na tom linuxu.
> Jinak cp852 je kodova stranka pro nazvy souboru na Windowsech,
> iso8859-2 v linuxu
>
>     character set = iso8859-2
>     client code page = 852
>
> a tyto radky v smb.conf zajistuji jen prekodovani nazvu souboru.

Problem neni v zobrazeni cestiny na linux sdilenych discich pri pohledu z win,
(to resi ony dva radky z smb.conf)ale naopak, pri nasdileni win disku a
pohledu na ne z linuxu.
Melo by to byt vyreseno v 2.2.16 jadru ( kompilace s podminkou
SMB NLS...) a v sambe 2.0.7(tam se ve volani smbclient objevily dva nove
parametry, remote a local codepage...).
Protoze jsem vsak potreboval rozchodit RH6.0,
t.j. kernel 2.2.5-15 a sambu 2.0.3-8, pouzil jsem postup na
"http://www.hojdpunkten.ac.se/054/samba/instructions-2.2.14.html"
Popis se tyka 2.2.14 kernelu nicmene na konci je odkaz na patche pro starsi
verze smbfs-nls.patch + samba-2.0.3-nls.patch.
Postupoval jsem dle popisu,ale musel jsem rucne zasahnout na nekolika
mistech:
1. pri patch -p0 <smbfs-nls.patch mi to vyhodilo hank na souboru
linux/fs/nls/Config.in, coz jsem vyresil rucnim pridanim dalsi casti podminky
-o "$CONFIG_SMB_NLS" = "y" ]; then ...
2. patch pro sambu nedelal problemy, avsak pri kompilaci client/smbmount.c
to vyhodilo chybu na neexistujici symbol NR_OPEN,ten jsem rucne dodefinoval
(resp. prejmenoval na NR_OPEN1 a nadefinoval na tvar z
/usr/include/linux/limits.h (=1024).
V jadru jsem pak pres menuconfig doplnil podporu pro SMB NLS(EXPERIMENTAL),
zkompiloval jadro, zkompiloval sambu (.configure --with-smbmount ... )
a win disk lze nyni primountovat i s cestinou
napr. smbmount //pocitac/adresar -U user%password -R cp852 -L iso8859-2 -c
'mount /mnt/smb'
3. pozor, se zmenou smbclienta se meni i chovani tisku na sdilenou win tiskarnu,

je nutno
- upravit .config soubory ve spool adresarich (/var/spool/lpd/TISKARNA)
na tvar napr.

server=winfs
service=HPLJ4M
hostip=xxx.xxx.xxx.xxx
user=aaa
pasword=bbb
workgroup=skupina

- upravit /usr/bin/smbprint skript , v nem volani smbclienta na

/usr/bin/smbclient "\\\\$server\\$service" -U$user%$password -I%hostip -N -P

4. pozor, pro paleni CD na linux vypalovacce, s daty na nasdilenych win discich
s cestinou je
nutno mit mkisofs verzi >= 1.12.1 , pak
mkisofs -jcharset iso8859-2 -J ....