Rychlost a kapacita routovani (was Linux Router s vetsim mnoz stvim eth karet)

David Rohleder davro na ics.muni.cz
Čtvrtek Září 7 15:04:10 CEST 2000

Cejka Rudolf <cejkar na dcse.fee.vutbr.cz> writes:

> Hmm. Radeji no comment.
>
> V pripade Ethernetu bych to videl treba takto: Backplane 128 Gbps
> pro 96 x 1 Gb portu nebo 384 x 10/100 Mb portu.
> To uz se zda byt trosililililinku pouzitelnejsi, ne? :-)

Zatim jsem nic takoveho nevidel. Vy ano? Navic to jsou parametry pro
hardware. A kde je soft, nejkritictejsi parametr kazdeho zarizeni?

> A to ja bych na penize zase hledel docela dost. Rozhodne bych
> neprotestoval, kdyby bylo mozne pomalou 155 Mbps ATM linku Brno-Praha
> nahradit Ethernetovou linkou 1 Gbps s jednim monovidovym vlaknem za
> zlomek ceny ATM. Aktivni prvky zajistujici trasu by se mely napriklad
> vejit do jednoho milionu korun. Zbytek bych si klidne nechal jako
> docela slusny plat :-)

Pokud se bavime o TEN155 (a ja predpokladam, ze ano), tak jeste pred
nekolika dny fungovala linka 2.5 Gb/s - v soucasnosti odstavena pro
technicke problemy zarizeni v Brne.

> A navic tech vypadku na soucasnych zarizenich je skutecne prilis
> mnoho. A jeste navic stale nemuzu pochopit, ze ackoli jsem pripojen
> na sit, kde minimalni uvadena rychlost je 34 Mbps, tak i pres volne
> linky se pres 10 Mbps proste nedostanu. Jedine me napada, ze ty
> routery jsou skutecne neuveritelne pomale.

No comment.

> Zda by mohl Ethernet zajistit pozadovane sluzby jako ATM, to posoudit
> nedokazu. Ani bych se nedivil, ze ne. Ale v pripade ceny a rychlosti
> by to bylo reseni absolutne bezkonkurencni.

Musite vzit v uvahu, co existovalo pred peti lety a jistou setrvacnost
planovani penez. Pri aktualni situaci by jiste rozhodovani o tom, co
se koupi, vypadalo jinak.

> Treba na spici proste nejsou. Vlastne jo - co se tyka ceny,
> tak to vedou naprosto jednoznacne :-)))

Tak nam tedy prozradte, co na te spici je. A proc ti lide, co o tom
rozhoduji se rozhodli pro cisco? Ze by je uplaceli?

Brno, Czech Republic