Instalace RH6.2CZ z FTP (dlouhe)

azeleny na csas.cz azeleny na csas.cz
Sobota Září 9 01:00:19 CEST 2000

DDV,
mam par problemu dotazu a vubec...

Byl jsem pozadan o instalci linuxu na poc, ktery ma zajistit zpristupneni
webu pro 3 pocitace. Linuxovy poc ma byt pripojen k Dattelu (nebo jak se ta
kabelovka jmenuje) pres kabel.

Situace:

3PC na koaxialu, 2x Win9x a
486/40 12MB RAM, 250 a 100 MB HDD urcena pro linux.
V poci pro linux jsou dve sitove karty:
Planet (10Mbps TP) - ta vede do krabicky Dattelu napojene na kabelovku
EtherExpres16 pripojena na ten koax.
Bohuzel ten stroj nema CD :-(

Pojal jsem tedy myslenku, spustit si na jednech W98 ftp server a linux
naintslaovat z "lokalniho" ftp archivu.

Prvni neprijemnost byla ta, ze v PC byla karta s napisem NE2000 compatible,
nicmene po nabootovani z diskety a poskytnuti diskety s ovladaci to tuto
katu neznalo -- i vyhrabal jsem ten EtherExpres. Ta puvodni karta snad ani
nema jmeno... problem se vyrasil zmenou HW :-)

Druha neprijemnost spocivala v tom, ze instalace RH6.2CZ (vydano v Comp.
Press nepletu-li se) chtela po serveru prechod do PASSive rezimu, cot
provizorni ftpko o jedne diskete neumelo (NetFtp, soucast baliku NetTerm -
jinak dobry termial pro wokna). Lze nejak rici instalaci, aby se tohoto
zpusobu prenosu nedozadovala?

Problem jsem obesel instalaci War Ftp daemona (free ftp server pro win9x a
WinNT).

Finalni krach nastal, kdyz se konecne instalace rozhodla pokracovat (ftp
server ji jiz vyhovoval).
Zobrazilo se mi okno, ze nebyl nalezen zadny dalsi HW a zda nechci HW vybrat
rucne. SCSI zarizeni nabizelo seznam spousty zarizeni, ale v tom PC zadny
SCSI radic neni i odebral jsem se k volbe sit, nebot mne prekvapilo, ze
instlace bez problemu pri bootovani nasla EtherExpres 16 kartu a ted ji
setup nenasel. Bohuzel okno se seznamem sitovych karet bylo prazdne, bez
jedine polozky.
Proc? co jsem delal spatne?
Zkusil jsem pokracovat ale to dopadlo zle - na ciste modre obrazovce (ne,
nebyl to blusescreen :-))) ) se nic nedelo a pochvili se vypsalo hlaseni
zhruba ve smyslu "Received signal 9, closing.... a ted muzete klidne
prebootovat". Nevim, kdo co a proc ten kill poslalo.

Je vubec mozne pouzit CD jako vzor z ktereho se pres FTP bude instalovat
linux?

Co mam udelat, aby instalace poznala sitovou kratu PLANET a ja se mohl
pripojit k nejakemu "opravdovemu" ftp serveru s linuxem?

Jinak zamyslel jsem pro lokalni sit pouzit adresy privatni a na linuxu mit
nejaky squid pro zpristupneni webu do wokennich PC (muze se to vejit na ty
dva male disky?).

Je tu moznost, ze misto 100MB hdd si zkusim pujcit CDROM a tim by se
instlace mohla vyresit, ale mne velmi zajima, zda je popsany zpusob
instalace (CD s distribuci je predhozeno jako ftp zdroj pro instalaci) vubec
mozny, pripadne pokud nekdo vite o nejakem malem FTP serveru pro win, kteyr
by sel pouzit (WarFtpD ma 3MB).

Chtel jsem jeste zkusit pouzit BrutusWare (distribuce na 2 diskety z
penguinu), ale tam neni ftpd(nebo jsem jej prehlednul) a hlavne se
nekamaradil s sitovkou v danem PC, takze jsem jej jako ftp server pro
instalaci zatim odlozil -- nevim, lze li k tomu prifat vice sitovek... jinak
by se mi to celkem libilo:-)

Diky za rady, pripadne napady. Bohuzel nemam pristup k internetu krome
posty, take se k archivu konference nedostanu (no dostanu, ale ne z prace a
ani z domova radiove telefony telecomu jsou desna vec...).

Ales Zeleny