Instalace RH6.2CZ z FTP (kratke a mozna off-topic)

Sobota Září 9 04:31:04 CEST 2000

On Sat, 9 Sep 2000, Kamil Šrot wrote:

> vlastne vsechny potize, ktere popisujete plynou z problemu s
> automatickou detekci HW... mozna by jste mel uvazovat o zmene
> distribuce.

Pokud zvolite rezim expert, lze zadavat vse manualne. Nevidim vyhodu v
tom, kdyz automaticka detekce chybi (zejmena pro zjevne nezkuseneho
uzivatele).

> Mohu vrele doporucit Debian 2.2 popr. Debian 2.1 -
> instalace sice neprobiha v grafickem rezimu ale v textovych dialozich

Pokud pri instalaci RH zadate 'text', graficka instalace se nepouzije...

> a la mc, ale mate prehlednou a plnou kontrolu nad konfiguraci Vaseho
> serveru.

To v RH taky. Lze volit okruhy balicku (napr Development) i jednotlive
balicky. Zde asi neni rozdil (snad jen v uzivatelske pritulnosti).

> Nemluve o tom, ze server pracujici na distribuci RH je
> potencialne problematicky vzlehem k castym bezpecnostnim problemum
> teto distribuce...

Pokud jsem si vsimnul, bezpecnostni problemy mely v posledni dobe vsechny
distribuce, protoze diry v wu-ftpd, glibc, .... se automaticky projevi ve
vsech distribucich, ktere je pouzivaji (nerekl bych ze v RH jsou
diletatnti, kteri zavlekaji do pouziteho SW dalsi chyby).

Relevantni je zde otazka, zda autor(i) distribuce zverejnuji opravy a jak
casto. Dalsi relevantni pohled je v intervalech zverejneni 'stable'
distribuce. Debian ma delsi casove rozmezi (hodne), takze pokud
potrebujete aktualni system (nove knihovny, podpora noveho HW), nachazite
se velmi dlouho ve stadiu 'unstable'. Tu zpusobuje snaha o bezchybnost,
ktere stejne ani Debian nedosahne, jejich backportovani zaplat zvysuje
riziko zavleceni dalsich chyb a vybiji programatorske usili dost
neproduktivnim smerem (kdyz treba tym Apache vyda update ve stable rade,
tak proc ho nepouzit - prevzeti "zodpovednosti" za bezchybnost SW Debian
teamem je stejne dlouhodobe neudrzitelne, protoze okruh SW se dramaticky
rozsiruje exponencialne).

RH vydava distribuce 2x rocne, coz je rozumne (kazda stable release
zarucuje jistou kompaktnost). SuSe vydava distribuce casteji, jine mene
casto (napr. Corel).

> Pokud trvate na Vasi volbe tak se omlouvam... nektery z RH guru Vam
> jiste poradi, ale ja davam prednost studiu Linuxu a ne RH ;)

Vsechny distribuce jsou v podstate stejne (obsahuji stejny SW). Lisi se
jen v dostupnych konfiguracnich nastrojich (RH maji sve + linuxconf,
samozrejme lze pouzit treba i Webmin a podobne).

Pokud nemate zkusenosti, je nejlepsi distribuce ta, kterou maji zkusenejsi
uzivatele ve vasem okoli, protoze Vam mohou snadno poradit.

--
                        Milan Kerslager