Instalace RH6.2CZ z FTP (dlouhe)

Sobota Září 9 03:30:11 CEST 2000

On Sat, 9 Sep 2000 azeleny na csas.cz wrote:

> Prvni neprijemnost byla ta, ze v PC byla karta s napisem NE2000 compatible,
> nicmene po nabootovani z diskety a poskytnuti diskety s ovladaci to tuto
> katu neznalo -- i vyhrabal jsem ten EtherExpres. Ta puvodni karta snad ani
> nema jmeno... problem se vyrasil zmenou HW :-)

Jestli je NE2000 komaptibilni, pouziva se genericky ovladac (modul). Pro
ISA je to modul 'ne' a pro PCI ne2k-pci. ISA kartu jadro nenajde, je
potreba dodat I/O adresu (lze i zkusit, obvykle 0x260, 0x280, 0x300, 0x320
nebo 0x340). Pokud je to PCI, tak by mela byt nalezena (PCI sbernice umi
prasknout seznam zarizeni i s jejich ID). Pokud ne, lze zkusit expert
rezim, kdy muzete rucne ladovat moduly.

> Druha neprijemnost spocivala v tom, ze instalace RH6.2CZ (vydano v Comp.
> Press nepletu-li se) chtela po serveru prechod do PASSive rezimu, cot
> provizorni ftpko o jedne diskete neumelo (NetFtp, soucast baliku NetTerm -
> jinak dobry termial pro wokna). Lze nejak rici instalaci, aby se tohoto
> zpusobu prenosu nedozadovala?

Myslim, ze to nejde. Je to kvulit tomu, aby instalace prosla pres
maskaradu. FTP serveru, ktere neumi pasivni rezim, je malo. Nicmene tento
buttonek je tusim ve wishlistu, ale v 7.0 nebude.

> SCSI radic neni i odebral jsem se k volbe sit, nebot mne prekvapilo, ze
> instlace bez problemu pri bootovani nasla EtherExpres 16 kartu a ted ji
> setup nenasel. Bohuzel okno se seznamem sitovych karet bylo prazdne, bez

Tomu nerozumim. Bootnul jste z diskety (bootnet.img) a kdyz naskocila
barevna obrazovka s dialogy, tak karta byla, spustilo se FTP a pak nebyla?
Ono by se to na ni asi uz nemelo ptat.... Co bylo na ostatnich konzolich
podezdreleho (ALT+F2, F3, ...)?

> Je vubec mozne pouzit CD jako vzor z ktereho se pres FTP bude instalovat
> linux?

Ano.

> Co mam udelat, aby instalace poznala sitovou kratu PLANET a ja se mohl
> pripojit k nejakemu "opravdovemu" ftp serveru s linuxem?

Zavest modul, ktery prislusi teto karte. Je na te karte presnejsi oznaceni
nebo cislo na chipu, ktery je na karte?

> Jinak zamyslel jsem pro lokalni sit pouzit adresy privatni a na linuxu mit
> nejaky squid pro zpristupneni webu do wokennich PC (muze se to vejit na ty
> dva male disky?).

No, minimalni instalace je myslim 150MB, pak se da jeste leccos odstranit
(treba dokumentace). Chce to ale trosku zkusenosti.

--
                        Milan Kerslager