da se nabootovat neexistujici jadro?

Jirka Jurek dolik na nest.upol.cz
Neděle Září 10 15:19:44 CEST 2000

> ja jsem zjistil, ze ano. Nainstaloval jsem si
> jadro 2.2.16-ext3 z rpm. Hloupe jsem predpokladal,
> ze postinstall script updatuje lilo.conf
> a nezkontroloval jsem to. Dalsi den jsem sel na internet
> a pppd nenasel modul ppp.o. Modprobe hlasil, ze jej
> nemuze najit v 2.2.14! To uz jsem ale na disku nemel.
> uname -a mi take tvrdilo, ze jedu na 2.2.14.
>
> takze jsem upravil lilo.conf a restartoval a uz je vse
> v poradku. zustaly jen nejasnosti, co se to minule
> vlastne nabootovalo? na disku byl fyzicky pouze
> 2.2.16, presto se vse tvarilo, jako by se nabootovala
> [...]

Lilo zapise do mbr udaj o pozici jadra na disku. Pokud ten soubor s jadrem
smazate, smaze se pouze informace z nejake tabulky o rozlozeni dat na
disku, ale fyzicky tam ty data jsou porad zapsany, takze odkaz v mbr je
porad platny a jde vesele bootovat. Problem nastane tehdy, kdyz na ten
disk zapisete nejaka dalsi data. Filesystem povazuje misto, kde je jadro
ulozeno za smazane a vesele tam nakopiruje jina data a uz nenabootujete.

--
Jirka Jurek