Co takhle zmenit pristup k odpovedim zacatecniku!

Petr Novotny Petr.Novotny na antek.cz
Pondělí Září 11 09:55:21 CEST 2000

On 10 Sep 2000, at 21:58, Marie Pokorná wrote:

> Ackoliv mam praxi ve vypocetni
> technice pres 30let (opravdu) a linuxovy server provozuji asi od roku
> 1994 (opravdu), jsem nekolik hodin badal nad tim, jak zaheslovat WWW
> pristup k adresari.

<joke>
"Marie Pokorna" - a "badal"? Mame tu zmateni identity, Houstone.
</joke>

>  Kdyz na silnici potkate porouchane auto, tak zastavite jen proto,
>  abyste
> dotycnemu rekli, ze si ma nejprve precist prirucku, pokud ji nema, ze
> at si ji poridi?

Ne; pujcim mu telefon, at si zatelefonuje do nejblizsiho servisu. Muj
cas neni zadarmo. Vas je?

>  Navrhuji, aby zacatecnici misto nekolikaradkovych omluv uvadeli do
>  zahlavi
> slovo Beginner (jsme svetovi) a ti, co si mysli, ze jsou odbornici, si
> to mohou nechat pomoci filtru smerovat do nejakeho kose. Neodrazujte
> je od pouzivani Linuxu!

Obavam se, ze tady jde o zakladni nepochopeni.

Prosim vas, ja nikomu radit *nemusim*. Pokud to delam, delam to
o *sve*dobre*vuli*. Mily zacatecniku, je mi to lito, ale na mou radu
zadny narok nemas. Pokud chces mit na radu *narok*, tak si ji
zaplat.

Samozrejme, ze na otazky zacatecniku odpovidam taky - stejne
jako na otazky "pokrocilych". Delam to proto, ze chci. Na oplatku
zas az tak moc nezadam - snad jen to, abych nemusel travit
hodinu tim, ze se z tazatele pokousim soukromym e-mailem
vydolovat, co*ma*vlastne*za*problem.

Jeste jednou, i pro ty natvrdlejsi: Tahle konference NENI TECH
SUPPORT. Na tech supportu jsou placeni za to, aby z vas vytahli,
co vlastne mate za problem, kdyz do konference napisete: "Cau
vsichni, tak jsem si nainstalil linuxa, a von mi nejak nebeha v
1024x768. Co mam delat?"

My za to placeni nejsme. Presto se snazime.

Navod pro zacatecnika (nemel by prijit do FAQ?): Soucasti vaseho
dotazu by melo byt:
1. Co jste udelal. (Co jste nainstaloval, jake jste zvolil volby atd.)
2. Co pocitac udelal/dela. (Co je v logu, co bezi, co nebezi atd.)
3. Co si myslite, ze by pocitac delat mel a proc. (Proc si myslite,
ze pocitac nedela to, co ma?)
4. Pokud mozno reknete, co uz jste zkouseli udelat, kterou
dokumentaci ci navody jste cetli, kde jste uz hledali apod.

Chybove hlasky ZASADNE neparafrazujte, ale doslova opiste.

Nesnazte se byt chytri a maskovat DNS jmena stroje ci IP adresy,
zejmena muze-li chyba byt zpusobena preklepem v IP adrese ci
chybne udelanym DNS.

Pokud na vasi prvni otazku nikdo neodpovi, zkuste ji preformulovat
srozumitelneji - je *nepripustne* poslat ji stejne formulovanou o dva
dny pozdeji doplnenou slovnim doprovodem typu "Koukejte mi
pomoct, specha to."

Nevyhrozuje nam, ze pokud vam nepomuzeme, nainstalujete si na
server Windows. NIKDY.