Dual boot z vice disku

Pondělí Září 11 15:32:26 CEST 2000

Dňa Po, 11 sep 2000 ste (Jaroslav Hrdlovič) napísali:

> Mam presne taky isty problem, dva disky, jeden hda, druhy hdc, na hda1 linux
> aj na hda2 win bootuju bez problemov, win z hdc2 pise: "Neplatny syst.
> disk".  Tak isto mam problemy bootovat linux z hdc1, spusti sa ale iba v
> read only mode, pise nieco ako vadny superblock.  Skusal som aj nainstalovat
> nove LILO, ale nepomohlo to. Neodvazil som sa s tymto problemom zatazovat
> konferenciu, ale ked sa tu objavil, tak sa pridavam.
>
> S problemom bootovania dosu, myslim si, ze dos musi byt na prvej particii
> primarneho disku, inak nenabootuje.

LILO ho dokáže oklamať. Sú na to príkazy map-drive a bios. Už to tu zopár
krát išlo. Keď nastavíte tieto parametre, akoby ste v Biose nastavili
bootovací disk ( C, D, E, atď). Dos ani Windows 9x si nevšimnú, že sú na
druhom, či treťom disku. NT takto neoklamete, nespoliehajú sa na Bios.

Linux na druhom disku som skúšal, ale zatiaľ len cez loadlin. Cez loadlin
to určite funguje. (Ak chcete mať linux na druhom, či treťom disku, tak si
skontrolujte, ako máte nastavené /etc/fstab.)

--
Marian Cavojsky
cavojsky @ soria-grey.sk