Beginner - Tak tedy znova

Milan Kopacka mkop5230 na ss1000.ms.mff.cuni.cz
Úterý Září 12 07:12:53 CEST 2000

On Mon, 11 Sep 2000, SadSoul wrote:

>     Nainstaloval jsem program Partition Magic 5 spolu s
> BootMagicem a potom jsem na disku (podle manuálu) udělal 18GB FAT32 +
> 1900MB linux native a zbytek swap. Potom se mi nainstaloval LILO a při
> startu mi spadl počítač jediné co se mi zobrazilo bylo "LI" že by to byla
> příčina BootMagicu, či PartitionMagicu či špatného rozdělení disku či
> špatného nastavení LILA(appropo při instalaci jsem nenašel jeho
> nastavení)??? Zkuste mi poradit jak mám disk rozdělit,

LILO umi nabootovat jen kernel, ktery je ulozeny pod 1024 cylindrem (dano
BIOSem, ktery pouziva pro cteni disku) - tj. cca. 0.5GB bez pouziti LBA,
8,4GB s pouzitim LBA.

Muzete to vyresit tak (chcete-li bootovat pres LILO), ze LILO a kernely
umistite nekam "dolu" na disku, vytvorite malou (~5MB) partition a
umistite ji na mountpoint /boot pri instalaci. LILO nainstalujete do boot
sektoru tehle partition.

Nebo si zkopirujete kernel na windowsi disk, k nemu si pridate loadlin.exe
a budete bootovat loadlinem a usetrite si praci s prepartionovanim.

loadlin mujkernel root=/dev/hdax (kde mate root linuxu)

Pokud jste tu instalaci, kterou mate uz hotovou jeste nezrusil, tak si
najdete na instalacnim CD ten loadlin, instalacni kernel, nabootujte Linux
loadlinem a pak si na win disk prekopirujte ten "provozni" kernel, ktery
mate po instalaci (hledejte neco jako /boot/vmlinuz) a pouzivejte ten.

> neztratím použitím DiskDruidu data ???

Kdyz budete mazat a vytvaret partition s daty, tak pravdepodobne ano.

  Milan Kopacka