php + informix - zadost o pomoc

Martin Spevak singer na fornax.elf.stuba.sk
Středa Září 13 10:00:42 CEST 2000

mne tu bezi 	RedHat5.1
		apache_1.3.12
		esqlc pre glibc1.2.1
		php-4.0b4pl1
		pouzivam iba infrixove ESQL/c, pretoze informix server
nespravuje ja a ani nebezi na lokale, ale cielovy server je OnLine7.0
apache pre informix sa nekompiluje, iba sa zakompilovava do php, asi takto

gunzip php
gunzip apache
(treba uz mat nainstalovane SDK pre informix server) je volne stiahnutelny
z www.intraware.com (tam si treba zriadit konto.. free) a potom sa to da
striahnut z members.intraware.com -> software -> a na boku(lavom) je jdbc
pre informix a SDK (pre linux) to treba stiahut a nainstalovat.. je to
RPM, takze ziadne problemy..

potom
export INFORMIXDIR=/opt/INFORMIX	(sem by ti to mal instalovat)
cd apache_1.3.12
./configure --prefix=/usr/local/apache
cd ..
cd php-4.0b4pl1
./configure --with-apache=../apache_1.3.12 --with-infrormix
make; make install
cd ../apache_1.3.12
./configure --prefix=/usr/local/apache --activate-module=src/modules/php4/libphp4.a
make;make install
/etc/rc.d/init.d/httpd stop
cp /usr/local/apache/bin /usr/sbin	(tusim, alebo /sbin?.. daj si whereis httpd)
treba editovat
/usr/local/apache/conf/httpd.conf -> odpoznamkovat pri
    # And for PHP 4.x, use:
    #
    AddType application/x-httpd-php .php .php3 .phtml
    AddType application/x-httpd-php-source .phps

    a pripadne pridat php do
    <IfModule mod_dir.c>
       DirectoryIndex index.html index.php index.php3 index.wml
    </IfModule>

dalej
esqlc umoznuje pripojit sa na informix prostrednictvom informixoveho
protokolu.. tento bezi na nejakom porte, je dobre ho pridat do
/etc/services
sqlexec         1528/tcp        #informix OnLine na sieti ZSR
nam tu bezi na alfa3 onLine7.0 na porte 1528
potom musis editovat $INFORMIXDIR/etc/sqlhosts:
irisnttcp       onsoctcp        alfa3           sqlexec
-> nas online sa vola irisnttcp, druha polozka znamena, ze ide o online,
tretia je meno servra, kde to bezi a posledna je odkaz do /etc/services na
port. Ten sem pozes zapisat i priamo
externa premenna INFORMIXSERVER musi obsahovat meno onLine z sqlhosts,cize:
export INFORMIXSERVER=irisnttcp

ak si si nekompiloval php pre apache, mozes uz robit pripojenie cez script
v php, ak ma pre apache, ako to bolo popisane tu, u mna fici takato cast
programu:

informix</h2></font><p>
<?
//bud urcis premenne tu alebo v /usr/lib/php.ini (tusim)
PutEnv("INFORMIXSERVER=irisnttcp");
PutEnv("INFORMIXDIR=/opt/informix");
//irisn_c na irisnttcp znamena daztabazu na irisnttcp(sqlhosts)
$v=ifx_pconnect("irisn_c na irisnttcp","login","heslo");
if($v){
  $res=ifx_query("select * from pohyb_vlaku WHERE kvl_cislovlaku<63720",$v);
  if($res){
    ifx_htmltbl_result($res,"border=1 cellspacing=0 cellpadding=0");
    ifx_free_result($res);
  }
} else echo "chyba: nepodarilo sa pripojit na server";
?>

onLine na linuxe som nerozbehaval, lebo je to 30 denne demo.. a to sa
mi nechce instalovat na 30 dni, pretoze mu treba vyhradit partition..

         _____
 /____/  /_/   /_/ /_/ _\__, /  \___/ /_/ singer na fornax.elf.stuba.sk      /
                       /____/             http://fornax.elf.stuba.sk/~singer
Martin Spevak				  tel.c.: +421 07 - 448 888 05  /
Na pasekach 14, 831 06 Bratislava, Slovensko___________________________/