mgetty,faxgetty,vboxgetty

Dan Ohnesorg dan na feld.cvut.cz
Pátek Září 15 15:35:22 CEST 2000

On Fri, 15 Sep 2000, Petr Zapadlo wrote:

> bohuzel hylafax neznam, takze jen jeden postreh z mgetty+sendfax.
> Pokud jsem nastavil data i fax na prichozi lince, zdalo se ze vse chodi.
> Ale nekteri lide si zacali stezovat ze k nam nelze poslat fax. Po jednodennim
> laborovani jsem zjistil, ze pokud se na (papirovem) faxu nezmacklo tlacitko
> prenosu hned po vytoceni, ale az v okamziku kdy modem poslal ton, tak se jiz
> faxy nespojily a prenos neprobehl. Dukladnym odposlechem linky jsem zjistil ze
> modem posle jeste pred nosnou jeste nejake zavrzani a pokud na nej fax
> zareaguje tak je nosna trochu jina a fax se v pohode prijme.
> [...]

To je zcela korektni chovani. Bohuzel je problem v tom, ze 90% lidi u nas
si nemuze dovolit dalsi cislo a tak maji fax i telefon na jednom cisle. A
ten zbytek je z toho tak zblbly, ale neumi faxovat poradne, ale faxuje
zasadne tak, ze nejdriv nekam zavola a poku tam slysi fax, tak teprve
macka tlacitko a jinak jim tam vyklada, ze si maji zapnout fax. Ja jsem
tohle konfiguroval a pulka lidi mi koncila s detekci voice a kdyz jsem se
jich pak ptal, tak vsichni potvrdili, ze zdvihaji pri posilani faxu
sluchatko, coz se vubec delat nema (alespon jsem jeste nevidel navod k
faxu, ktery by to radil).
Stejnej problem je na pobockovych ustrednch s faxovymi vyhybkami.

Proste kdyz nekam posilate fax, musi odesilatel od vytoceni cisla kazde 4
vteriny posilat GNC ton a prijemnce musi 6 vterin naslouchat na lince, nez
rozhodne kam to volani smeruje. Kdyz mate zvednute sluchato, faxy zadny
GNC ton nevysilaji. Bez nej detekce selze.

Pokud se vzdate voice funkci, muzete nastavit fax jake default, narozdil
od faxu vsechny modemy ton posilaji korektne (od faxoveho se lisi jinou
frekvenci, tim se take pozna co je to za volani).

zdravim
dan

DDDDDD
   OO  OO              work: +420 2 24352785;+420 2 24972109
    OOOO               home: +420 311 679679;+420 311 679311

Pokrok je realizace utopii.