Samba - pomala sit (mozna reseni + pritup k zacatecnikum)

Dan Ohnesorg dan na feld.cvut.cz
Sobota Září 16 00:01:47 CEST 2000

On Sat, 16 Sep 2000, Juraj wrote:

> Myslite ze je to podstatne? Ja som to robil takisto. Ked mi 5,5MB von
> kopiruje 60 sec a dnu 15 sec. Tak rozdiel je jasny aj ked nie presny :-)
> najviac ma stve ze sa nenasiel nikto kto by mal ten problem a vyriesil by
> ho. Ja som nadabil na dalsieho chalana ktory to zbadal ale na to kasle lebo
> nic nekopiruje L<=>W98.

Ten problem je evidentne pomerne vzacny. Ale pokud mate dve masiny a jedna
chodi rychle a druha pomalu, mate idealni prilezitost identifikovat kde je
problem. Nezbyde nez potupne skusit vymenit jak jednotlive programy, tak
pokud mozno i jednotlive kusy HW mezi temi dvema pocitaci. Treba vylozene
zajimave by bylo zjjistit, jestli kdyz se do te nove masiny da IDE disk z
te stare, jestli bude rychly nebo pomaly.

Pac mam zrovna samaritanskou naladu hledal jsem po siti, jestli to nekdo
hlasil. Zda se, ze jednou takovy hlaska padla v konferenci o freeBSD, tam
hlasili 8 MB/s na sambu a 0.5 MB/s ze samby. Ale jednalo se o verzi
windows SR2, coz nepisete.

Nasel jsem radu pridat tohle do konfiguraku

Socket options = TCP_NODELAY IPTOS_LOWDELAY

a radu na zvyseni velikosti sdilene pameti v smb.conf

Try increasing shared mem size in the global section to 5242880
 the default is 1048576 (1 meg) and from the sound of your problem it
needs to go up.

Dale jsem nasel ze se ma nastavit

write raw = no

(to je ale mozna preklep, nastevte i read raw)

No a par dalsich stran jsem nasel take, ale vsude se mluvi o win98
SE. Jako server opet linux, freeBSD a Solaris, takze je to problem ve
windows a vzhledem k tomu, ze v posledni verzi moc bych za to nedal, ze je
to tam nacpane schvalne.

Stalo me to asi 45 minut, coz mame jen na poplatcich za telefon 10 Kc a
navic jsem kvuli tomu nedelal na prekladu Quickstartu do KDE2. Oprvadu si
nekdo mysli, ze je to normalni, a ze by se mel nekdo zabyvat kadym dotazem
takle dukladne? Navic, kdyz evidetne sam nevenoval ani trochu usili,
protoze jinak by dotaz znel, skusil jsem tohle ^, protoze v news se to
pise a nepomohlo mi to, nevite nekdo neco dalsiho?

zdravim
dan

DDDDDD
   OO  OO              work: +420 2 24352785;+420 2 24972109
    OOOO               home: +420 311 679679;+420 311 679311

Pocitac se od televizniho divaka lisi tim,
ze ma vlastni program.