studovna v Brne

Honza Pazdziora adelton na fi.muni.cz
Sobota Září 16 13:13:36 CEST 2000

> Mam za to, ze pocitacove ucebny jsou urcene k ruznemu experimentovani
> potencialnich budoucich pocitacovych kybermagoru, turboprogramatoru a
> unixguruu (hrozny slovo). Pristup ze strany fakulty vypestovat co
> nejvic microsoft zavislych klikoidnich, nekonstruktivnich individui mi
> zejmena na fakulte prijde dost prapodivny. Kdyz jsem ja delal skolu, ve

Nemate pravdu, protoze o te studovne nic nevite.

Neni to fakultni vec, je to celouniverzitni zalezitost (8 fakult, vc.
lekarske, filosoficke, socialnich studii, pravnicke ...). A primarnim
cilem neni dat pocitace studentum Fakulty informatiky, ktera ma
vlastni pocitacovou halu i s dostatecnym zazemim a podporou pro
experimentovani, ale pristup k Informacnimu systemu univerzity, ke
komunikaci s vyucujicimi, ke studijnim materialum a obecne k ITC
a Internetu studentum fakult, ktere si stezuji, ze jejich pocitacove
vybaveni je podprumerne.

A protoze je lepsi dat na jedno misto 150 pocitacu nez na kazdou ze
sedmi fakult jich dat 20, je to udelano takhle. Protoze pak tam muze
byt zajisten 24 x 7 provoz, rozumne balancovani vytizeni, a obecne to
vyjde levneji a pocitace se nepoztraceji po kancelarich.

> siti) a jaxe proti tomu zaridit. Spravci tamni site a uceben nebyli
> zadni lenosi a proste se pocitalo s tim, ze kdyz nekdo napr. pise
> program pro windows a nema ho odladenej, muze ty widle neopravitelne
> slozit a musi se preinstalovat. Do druheho dne byl pocitac opet v
> poradku. Tohle je snad tvoje prace ne? A jestli se ti to nelibi, mozna
> bys mel zauvazovat o zmene mista. Uvedom si, ze pokud mas na starosti

Ta ucebna nema slouzit pro ladeni programu (pochybuji, ze tam bude
vyvojove prostredi). Pokud si tam nekdo bude vedome hrat s CMOS, pevne
verim, ze se podruhe na dost dlouhou dobu nedostane pres dvere.

Cimz nerikam, ze se to nedalo udelat stejne dobre a levneji na
Linuxu. Bohuzel ten system spravci neumeji natolik, aby si vzali na
svedomi, ze na te pulce pocitacu s Linuxem nepojede cestina/prohlizeni
Wordu/atp. Myslim, ze dali jasne najevo, ze pokud se najde spravce,
ktery by toho byl schopen, ma dvere otevrene. Ale rozchodit si pocitac
doma pro sve potreby a zaridit studovnu pro pravniky ci filosofy,
kterym je uplne jedno, jaky system tam je, hlavne kdyz to bude delat
to, co oni potrebuji, je trosku jina kategorie.

   .project: Perl, DBI, Oracle, MySQL, auth. WWW servers, MTB, Spain.
Petition for a Software Patent Free Europe http://petition.eurolinux.org