beginner: e-mail a vice uctu

David Kuzela david na kuzela.cz
Pondělí Září 18 11:41:30 CEST 2000

Michal Sviga pise:
> Je lepsi nastavit si stahovani mailu (POP3) primo z webu v klientovi
> nebo je vyhodnejsi nainstalovat mail server lokalne a tim vse stahovat.
> V tom pripade jaky, trochu se bojim konfigurace sendmailu.

Zkuste se podivat na moji homepage, je tam kratky navod a ukazka, jak na
sendmail.

> Najdu nekde seznam mail klientu?

freshmeat.net, linuxapps.com, appwatch.com...

> Nebo nejaka doporuceni, ci recenze. Moc se mi nechce pouzivat Netscape.

<NO_FLAMES>
Jednoznacne mutt :-)
</NO_FLAMES>

Pokud chcete graficky, pekne vypada napr. balsa nebo pronto (trochu sverazny
ale zajimavy).

> Pak jeste jeden vetsi problem.
> Pripojuji se prez WOL, VOLNY nebo RazDva.
> Problem mam pri nastaveni SMTP serveru. Podle toho, kam se pripojim bych
> musel menit SMTP server na server aktualniho providera. Lze to nejak
> vyresit automaticky?

Ano, staci si v pppd predat jako parametr jmeno providera (man pppd hledejte
argument ipparam) a do /etc/ip-up.d/ pridat skpript, ktery podle toho zmeni
/etc/mail/sendmail.cf & restartne sendmail. [pripadne vam muzu poslat uz
hotove skripty, ale jsou trochu debian-based]

--
                                   David Kužela