Linux je na H - pouziva nekdo Linux v kancelari?

Josef Vogeltanz JoVogeltanz na dop.skoda.cz
Úterý Září 19 06:26:42 CEST 2000

> Mam dotaz. Kdo z vas pouziva Linux take na kancelarskou praci a nebo kdo z
> vas nekoho takoveho zna.
> Pokud nekdo uspesne vyresil problem kodovani cestiny (myslim tim export
> import Microsoft Office), tak at mi napise, jak to udelal.
> Podle me je to totiz nemozne a pokud nekdo nevymysli zpusob jak na to,
> muze
> byt Linux jenom na serverech a nebo jenom mezi uzkou skupinou lidi.
> A to je na h... To se radsi pridam do rodiny Windows :-) , protoze uz me
> ten
> problem cestiny pekne leze krkem.
> [...]
Napriklad ja. Linux pouzivam ctvrtym rokem na svem PC doma, ktery neni
serverem ani neni pripojen na internet. Takze ciste jako destkop. Priznam,
ze zacatky nebyly vubec jednoduche a musel jsem menit navyky formy prace.
Text zpracovavam obycejnym ASCII editorem (mcedit, nedit a konecne jsem
prisel na chut i vim-u) a formatuju za pomoci TeX (Lyx). Pokud si to
potrebuju vzit do prace kde jedou windowsy (na word), zpracuji dokumenty do
formatu HTML nebo pomoci TEDa do rtf, nekdy staci i obyc. txt prekodovany do
win1250 - zalezi na ucelu. Zpetne to funguje stejne. S cestinou vetsi
problemy nikdy nebyly (krome pocatku). To spise se zachovanim formatovani.
HTML jinak vypada doma v Netscapu na linuxu a jinak v IE ve Windows v praci.

Troufam si drze tvrdit, ze tiskovy vystup z postscriptu v linuxu vypada o
poznani o mnoho lepe nez z mnoha aplikaci ve Windows a to i na me HP DJ400.
Mam nainstalovane i StarOffice 5.2, ale uzivam jen v krajnim pripade (6x86
PR200, 32MB RAM - bez dalsiho komentare).
Schazi jen solidni aplikace, ktera by si rozumela se Skvelonovo formatem xls
a byla jednoducha jako TED. (Proto to SO 5.2)
Gimp, Xfig, QCAD, XnView zvladaji vektorovou i bitmapovou grafiku, s deravou
pameti vypomaha PLAN (ceske menu, ceske svatky atd.)
Jen skenovat chodim do Windowsu, protoze mam nepodporovany scaner ColorPage
Vivid+ na paralelni port a neplanuju si kvuli tomu kupovat novy.
Multimedia vynechavam, protoze se bavime o kancelarskem vyuziti. Snad jsem
na nic nezapomel.

S pozdravem

Josef Vogeltanz
Dopravni technika, SKODA HOLDING a.s. Plzen
tel.:+420-019-7738059;  mob.:+420604118307
mailto:jovogeltanz na dop.skoda.cz