OT: Linux a nadnarodni spolecnosti (was: Re: Linux je na H - pouziva nekdo Linux v kancelari?)

Jaroslav Lukesh lukesh na seznam.cz
Úterý Září 19 14:18:17 CEST 2000

| Odesílatel: Jan Stanicek <jan.stanicek na ufacex.md>
|
| No, to by bylo fajn, kdyby mi neco podobneho bylo dovoleno. :-((( ...
tusim
| se tomu rika corporate politics ...

Prominte mi OT, ale stala se mi takova divna vec.

*1.
Spravuji nekolik FBSD a linuxovych serveru u jedne spolecnosti, ktera ma
materskou spolecnost v USA. Odtamtud jim prijel clovek, zrejme nejvyssi IT
manager, ktery kdyz videl, ze jim internetova brana jede na FBSD, posta na
linuxu, fileservery na linuxu a fbsd, se zhrozil a rekl neco v tom smyslu,
ze unixy jsou pro ne cerne skrinky, do kterych se oni _nemohou_dostat_,
takze je budou muset vymenit za WinNT.

Jinak dotycna spolecnost je velmi strategicka a je pod primym patronatem
NSA.

Takze mam takovy silny pocit, jakoby NT mela nejaka "tajna dvirka".

*2.
Mame velmi silny HW firewall (s virtualnimi hackovatelnymi stroji, aby se
dalo o utocnikovi zjistit maximum) na pripojeni zakazniku do internetu.

Tuhle jeden zakaznik mi vola, ze se nemuze dostat na jednu jedinou stranku,
na kterou se jeste pred par dny dostat mohl. Ta stranka je registrace
metaframe u M$. No a samozrejme jinudy nez pres firewall to jde. Neni to
zakazano ve firewallu, je to tim, ze M$ se pokousi otevrit porty, takze ho
firewall spravne vykopne.

Ze by dalsi monitoring uzivatelu?

Prosim vas, bez flame, je to jen takova moje "blba nalada".

Zdravi

             Jaroslav Lukesh, K-net
               http://www.k-net.cz
      Multimedia, Networking, Communications