Linux je na H - pouziva nekdo Linux v kancelari?

Pavel Kraus kraus na CAA.CZ
Čtvrtek Září 21 07:04:59 CEST 2000

On 20 Sep 00, at 19:33, thus spake Miroslav Petricek:

> Problém je, že v případě státních institucí ty peníze nevynakládá někdo
> jiný, ale my všichni. Mám za to, že by mělo být pravidlem, aby všechny
> instituce financované z veřejných rozpočtů měli povinnost při výběru
> software dávat přednost levnějšímu (a leckdy kvalitnějšímu) volně
> šířenému software před komerčními programy.

Ja ve statni instituci delam, a tak k tomu musim neco poznamenat. Ne ze bych
byl proti pouziti linuxu, ale uzivatele jsou pohodlni a neradi se uci. Proto
je treba delat zmeny pozvolne, a kdyz uz koncepcni, tak tak, aby to nepoznali.

Prvni pocitace, ktere se tady kupovaly, bezely na MS DOSu (pochopitelne, byl
to OS levny, dostupny a pouzitelny a v roce cca 1994 linux urcite nebyl tak
kvalitni a znamy jako dnes), mely grafickou nadstavbu Win 3.1 a psalo se v
t602. Pak se to spojilo do site Novell. A zakoupila se MS Office, protoze v
ni je Excel. Pak uz to byla jen otazka upgradovani. V dobe, kdy jsem
nastoupil, se prechazelo od site Novell na WinNT, protoze sezdalo, ze Win
klienti pak budou rychleji komunikovat se serverem.

Jinymi slovy, z historickych duvodu je lepsi vynalozit hromady penez na
zaplaceni licenci woken, nez zacit lidem cpat na pocitace OS, kteremu
nerozumi (a se kterym jim nasi pretizeni admini moc neumi poradit).

A za posledni, komercni programy mivaji dodavatele, kteremu mohu nadavat,
kdyz neco nechodi, a to budi u ridicich pracovniku vzdy vetsi duveru, nez
kvalita software.

          Pavel Kraus
            CAA CR
         kraus na caa.cz