PC cluster HW

Alexandr Malusek malusek na hroch.ujf.cas.cz
Čtvrtek Září 21 19:02:01 CEST 2000

Dobry den,

Chci si postavit linuxovy PC cluster a potreboval bych poradit ohledne
vyberu HW, protoze tuto oblast prilis nesleduji. Zatim jsem dostal
nasledujici nabidku pro master server:

- MICROSTAR ATX MS-694D Pro 370P Dual 694X
- 2x Intel Pentium III - 866 MHz , 256, 133
- 2x 128MB MEMORY CARD PC-133, ORIGINAL
- IBM DeskStar 75GXP, 45GB Ultra ATA100
- SYS 8MB AGP
- Samsung 48x CD-ROM
- Samsung 1.44 FDD
- Intel EtherEXPRESS PRO 100 PLUS Network Adaptor
- Samsung Win98 keyboard
- Logitech Mouse 3-btn PS/2
- YY Midi Tower ATX

Klienti (pravdepodobne 3) budou bootovat pres sit (100 Mbps), budou
mit stejny HW, ale budou bez CD-ROM, HD a mozna i graficke
karty. (Mysi, klavesnice, ... zatim nechavam stranou).

Zajima me predevsim vhodnost chipsetu MB (VIA 694X), pameti (PC-133) a
sitove karty.

Krome "Intel EtherEXPRESS PRO 100 PLUS" jeste nabizi napr.:
- Soho NE-5 (170 SEK)
- 3COM 3c905c-tx (550 SEK)
- Intel ETHEREXPRESS PRO 10/100 S MANAGEMENT (1.023 SEK)

Posledni zminovana karta je hodne advanced (napr. umi kryptovat data,
coz ovsem nepotrebuji), ale je draha. 3Com karty jsou zase povazovany
za problematicke pri vysoke zatezi. (Ma nekdo zkusenosti s
originalnimi drivery od 3Com?). O Soho NE-5 nevim nic. Bylo by prima,
kdyby slo bootovat pres sit z Boot ROM - u EtherEXPRESSU jsem o tom na
www.intel.com nic nenasel.

--
A. Malusek  (malusek na ujf.cas.cz)
UJF AV CR