jak na zrcadlo ?

Martin Mačok martin.macok na underground.cz
Pátek Září 22 00:16:25 CEST 2000

On Thu, Sep 21, 2000 at 11:46:31PM +0200, Petr Skoda wrote:
> Omlouvam se za neznalost, ale jaky soft se dnes pouziva k provozu
> zrcadla nejakeho vetsiho serveru ?

Po dohode obou stran to muze byt treba program rsync.

Jinak ale spise mate na mysli mirrorovani verejnych www a ftp serveru -
pak jsou to spise asi ty skripty, ktere zminujete nize ...

Prehled je treba na
http://freshmeat.net/appindex/console/mirroring.html

> Je to jeste perlovy mirror, nebo prevazilo wget ci neco lepsiho ?

Kdyz wget, tak to uz doporucuji spise pavuk, ten se lepe vyporada s
'modernejsimi' HTML strankami.

> A je potreba pro provoz zrcadla nejak spolupracovat se spravcem
> zdrojoveho serveru (tj, musi mi on neco natlacit), nebo staci zaridit
> vse na strane klienta

Vetsinou to druhe, staci klient. Bud tamejsi spravce poda na svem
serveru/webu nejaky doporuceny navod/zpusob zrcadleni a vy mu proste
reknete, ze ho zrcadlite a on si vas prida nekam do /mirrors.html apod
... anebo to zrcadlite/stahujete a serveru je jedno, zda jste hloupy
klikaci uzivatel, nebo inteligentni skript (pokud "skript bude chtit",
tak bude od uzivatele nerozeznatelny).

> - ptam se proto, ze spousta serveru dnes ma i ruzne dynamicke HTML
> vymozenosti - napr spousta clanku je uz treba dodavana z nejake
> databaze pres CGI ci novejsi rozhrani a neni mi jasne jak se tohle
> zrcadli - to prece musim sam rozjet ten samy SW taky ne ?

Troufnu si odhadnout, ze takove 'veci' se takhle dalkove nezrcadli. Jsou
to vetsinou komercni servery (jako treba underground.cz) a ty bud nemaji
zajem na zrcadleni, nebo by to bylo primo nelegalni (myslim pripad
verejneho mirroringu, ne mirroringu pro vlastni potrebu).

Pokud to server nestiha (a je tedy potreba zatez rozdistribuovat,
nastupuje clustering (nejjednoduseji treba pres DNS) - server/data se
mirroruje kompletne, mirrorujici servery maji stejne spravce (majitele)
a stejne verze software. Takovy mirroring se pred uzivatelem 'skryva'
(je transparentni pro 'klikose').

Snad jsem alespon castecne odpovedel na vase otazky ...

--
< Martin Mačok    .-=  martin.macok na underground.cz  =-.   < iso-8859-2 >
  \\. http://kocour.ms.mff.cuni.cz/~macok/  http://underground.cz/ .//