Problem s velkym diskom

Miroslav Petricek mpe na stavos.cz
Pondělí Září 25 19:39:37 CEST 2000

Jan Satko wrote:

> Ja sa spytat trosku osobne. Planujem si kupit disk 20gb ata66 rpm7200.
> Mam doma P133MHz a jeden disk quantum 2gb.
> Mozem ho bez problem strcit do compu a on sa mi rozbehne ?
> T.j. nebude pouzivat ata66 alebo to musim nejako tomu disku povedat, ze sa
> ma na ata66 vykaslat ?

Většinou nikoliv. Řadič a disk by se v případě, že jeden z nich
nepodporuje UDMA66, měli domluvit na nižším protokolu - UDMA2, MWDMA,
PIO.

Existují však případy, kdy některé zvláště vypečené disky touží po
komunikaci UDMA66 i když jej řadič nepodporuje. V takovém případě je
nutné použít servisní utilitu od výrobce příslušného disku, nebo si v
BIOSu vynutit použití PIO a přepnutí na UDMA33 provést až hdparmem v
Linuxu.

--
/*
  Miroslav Petricek           mpe na stavos.cz