rw pristup uzivatele na vfat disk

Stepan Roh sroh7497 na ss1000.ms.mff.cuni.cz
Úterý Září 26 19:10:14 CEST 2000

On Tue, 26 Sep 2000, Martin Tkadlčík wrote:

> Pekne odpoledne vespolek,
>

> na instalovanem domacim pocitaci s RH 6.1 bych chtel mit rw pristup k vfat
> disku. Snazil jsem se postupovat podle prikladu v konferenci, ale bez
> uspechu. Myslím ze mi chybi pouze kousek.
>
> v /etc/ftab mam nastaveny rw pristup k vfat disku. Adresar vlastni root a
> grupa je users. Prava jsou nastaveny rwxrwxrwx. Jakmile primoutim disk, tak
> root pochopitelne do nej muze, ale user ne. Po primounteni se prava adresare
> zmeni na rwxr-xr-x a vlastník na root.root.
>
> Pokousel jsem se nastavit s-bit a gid, ale bez jakehokoliv ucinku. Myslite
> [...]

Jsou 2 moznosti:

1. dovolite uzivateli, aby si mohl dany disk primountit sam (volba user ve
4. sloupci /etc/fstab) a on tak pote ucini - prava vsech souboru budou dle
uzivatele (a skupiny) ktery provedl mount

2. pridate volby uid a gid, ktere nastavi uzivatele a vlastnika vsech
souboru primountovaneho disku; k nastaveni prav zrejme slouzi volba umask

Vse je popsano v mount(8) (sekce Mount options for fat) a fstab(5).

S pozdravem,

Stepan Roh