... vfat disk + zahada

Peter Cernoch pcernoch na imc.cas.cz
Úterý Září 26 18:39:26 CEST 2000

Mozna kdyby jste napsal co presne mate v /etc/fstab  - tedy kompletni radek.
Napr. ja mam :

/dev/hda7  /mnt/dose  vfat
codepage=852,iocharset=iso8859-2,quiet,umask=00,noauto,user  0 0

A vse mi funguje.
Disk pak mountuji prikazem :
mount /mnt/dose

Jenom jsem si vsimnul zajimavou vec, kterou snad nekdo Linuxu vice
znaly dokaze vysvetlit :

Podobnym zpusobem mam do adresaru namapovane disky dosc, dosd, ...
Pro mountovani jsem napsal skripty ktere se jmenem shodovali s adresarem do
ktereho
se pak mountoval prislusny disk, napr. ve skriptu s nazvem "dose" byl
zmineny prikaz
mount /mnt/dose
Podobny obsah ve vsech ostatnich skriptech (dosd : mount /mnt/dosd,
dosc : mount /mnt/dosc, ...).
Pri mountovani pouzitim skriptu se mi vsak spravne (tj. s cestinou)
namountovala
jedine primarni partisna : dosc - zbytek byl sice namountovan ale bez
cestiny.
Stejne pochodila i externi zipka ( ted si presne nevzpominam - medium je
tusim standardne nastaveno na /dev/sda4 ).
Tedy : pri mountovani skriptem ktery nese stejny nazev jako adresar
do ktereho se disk mountoval, se vzdy korektne namountovala jenom primarni
partisna.
Pri prejmenovani skriptu (napr. dosd -> diskd) vse chodilo tak jak ma.

Jen pro uplnost : radky ve fstab-u byly vsechny se stejnymi parametry,
system mam RH6.1 cz,
adresare do kterych se mountovalo maji stejna prava, stejne jako
skripty ktere se spousteji pro mountovani.

Umi to nahodou nekdo vysvetlit ?

Petr