Proc half duplex ? Bylo rtl8139 a half/full duplex

Miroslav Petricek mpe na stavos.cz
Čtvrtek Září 28 15:05:23 CEST 2000

Roman Kolbábek wrote:

> Uz nekolikrat jsem si vsiml, ze nekdo premysli, jak prepnout sitovku do half
> duplexu. Je k vypnuti full duplexu nejaky jiny duvod nez ze ho napriklad
> nezvlada protistrana (switch, hub, ...) ? Jinak je prece u full duplexu
> mozne dosahnout az dvojnasobne propustnosti dat.

Naprostá většina instalací ethernetu je realizována tak, že určitá
skupina stanic je propojena přes rozbočovač (hub). V takovém případě
počítač potřebuje mít jistotu, že při jeho vysílání nedošlo ke kolizi,
proto nemůže použít oba dva páry vodičů k obousměrné komunikaci
fullduplex.

Pouze menší část instalací propojuje počítače přes swicth, nebo
cross-over kabel V takovém případě zpravidla nedochází k výskytu kolizí
a může být použitý full-duplex.

http://www.linux.cz/linuxdoc/HOWTO/Ethernet-HOWTO-3.html

--
/*
  Miroslav Petricek           mpe na stavos.cz