ReiserFS - filesystem poskozen

Dan Ohnesorg dan na feld.cvut.cz
Pondělí Duben 2 19:00:55 CEST 2001

On Mon, 2 Apr 2001, Robert NEDBAL wrote:

> Zdravim,
> tak jsem zkusil disk fitness test od IBM, zadne chyby nenasel. Fyzicky
> povrch disku vypada ok.
>
> Zkusil jsem taky nabootovat do 2.4.1, zadna zmena, soubory nejdou ani smazat
> ani precist ani vypsat pomoci ls.
>
> Pri pokusu o precteni jednoho z tech poskozenych souboru pomoci ls
> se v logu objevi jenom tohle:
> Apr  2 16:53:16 topo kernel: vs-13048: reiserfs_iget: bad_inode. Stat data
> of (110073 110136) not found
>
> To by nemuselo nutne znamenat vadny disk ne? Me to spis prijde jako na
> [...]

Neznam dopodrobna hlasky ReiserFS, ale pokud neco hlasi:
reiserfs_read_inode2: i/o failure occur.....

tak to obvykle znamena, ze neco nejde precist. A pro to znam dva duvody:

disk je vadny

radic je vadny

proste i/o error znamena, ze periferie neudelala to co mela udelat v dobe,
kterou na to mela vymezenu. Samozrejme ze krome toho (nasledkem toho) muze
byt vadny filesystem, ale vadny filesystem podle me negeneruje i/o chyby.
A chyba typu read after end of device to take neni. Ta byva zpusobena
chybnym filesystemem. Je take mozne, ze to byla zavada docasneho
charakteru (prehrati, mikrovypadek elektriny, nalomeny kabel....).
Rozhodne bych venoval, alespon po nejaky cas, vyssi pozornost zalohovani.

Reiserfsck ma urcite volbu pro neprovadeni zmen (-n asi), takze je mozne
ho poprve pustit nanecisto a kouknout co se deje.

zdravim
dan

DDDDDD
   OO  OO              work: +420 2 24352785;+420 2 24972109
    OOOO               home: +420 311 679679;+420 311 679311

Uz je to tak.
  Nekteri lide se uzaviraji do sve veze z voloviny.