Rozlomeni linku pri prepisovani souboru

Jan Kurik kurik na amis.cz
Úterý Duben 3 05:13:06 CEST 2001

Dne Po, 02 dub 2001 jste napsal(a):
> Napsal jsem si program pro prochazeni souboru a nahradu retezce za retezec.
> Program bud pracuje jako filtr, nebo prepisuje vstupni soubor. To prepsani
> se dela obvyklou cestou: vytvori se docasny soubor, smaze se puvodni soubor
> a docasnemu souboru se prideli jmeno puvodniho souboru.
>
> Problem vznika, kdyz je ten zpracovavany soubor jednim z vice linku. Pak se
> pochopitelne link rozlomi a vzniknou dva ruzne soubory.
>
> Existuje nejake elegantni reseni problemu? (Pripada mi nesikovne fyzicky
> kopirovat docasny soubor zase do puvodniho.)

  Myslim, ze jsou tri moznosti jak to resit.

1. Znate vsechny linky. Pak po vytvoreni souboru ty zbyle linky vytvorite
   znovu.
2. Udelate to co jste popisoval. Tzn. soubor nemazete, ale prepisujete.
3. Misto hard-linku pouzijete symlinky, ale soubor ktery vyvtvarite nesmi byt
   symlinkem, nybrz skutecnym souborem.

  Nic vic mne v tuto chvili nenapada.

BTW: Proc vymyslite program na nahrazovani retezce ? sed, awk, perl Vam
     nestaci ?

--
Jan Kurik <kurik na amis.cz>