poskozena FAT32 - dalsi info

Martin Hassman Martin.Hassman na vscht.cz
Úterý Duben 3 08:45:42 CEST 2001

> K chyba je nasledujici - Wokna 2000 tam misto FAT tabulky dali NTFS, takze
> zacatek se identifikuje jako NTFS ale struktura partition je FAT32. Kdyz se
> pokusim to mountnout v Linuxu, tak mi to oznami, ze nemam v jadru
> prikompilovanou podporu NTFS formatu. Zkousel sem tomu dat natvrdo, ze je to
> vfat, ale bez uspechu. Mam tam par dat, ktery potrebuju dost nutne a pak
> hromadu dalsich dat, ktere jsem ochoten ozelet.

Napadlo mne podivat se na partition tabulku (je teda sice moc
optimisticke), jestli nedoslo jen k prepsani ID dane partition - k
tomu dojde napr. pri pouziti fdisku, ale k vlastnimu prepsani FATky
dojde az pri pouziti format c: (nemam ale zkusenost s w2k), pak
by stacilo ten ID prepsat zpet na FAT.
Zkousel jste ci zacatek disku prohlidnout nejakym disk editorem?
Jak vypada boot sektor (NTFS ma obvykle v boot sektoru hlasku
"can't find NTLDR", klasicka FATka "Non-system disk or disk
error".

Neznam strukturu NTFS, ale pokud doslo k vlastnimu formatovani
disku (nejen k zmene partitions), tak urcite bude cela FATka
prepsana, a pak to vypada blbe.
Na www.sac.sk se daji najit ruzne recovery programy (free i
komercni), ale ne kazdy se se ztratou FATky vyporada. Jestli jste
si nedavno predtim defragmentoval disk a chcete zachradit jen par
nejdulezitejsich souboru, tak bych tu mel jeden sileny napad -
udelat to rucne :-((
Nic moc, co?
Vyhledat si na disku retezec, ktery nadu soubor obsahoval a pak
se pidit dal....

--
Martin Hassman
Ustav biochemie a mikrobiologie