Tenky vs. tlusty klient

Alexandr Malusek malusek na hroch.ujf.cas.cz
Úterý Duben 3 10:48:15 CEST 2001

tomas na neo.cz (Kouba Tomas) writes:

> Prosim o doplneni: u tech Intelu mate jaky OS?

Na desktopu (2x550 MHz PIII), ktery je soucasti Linux PC clusteru (4 x
2x866 MHz PIII), mam SuSE Linux 7.0 s obstaroznim jadrem 2.2.16. Az
budu mit dost casu, tak provedu upgrade celeho clusteru na SuSE Linux
7.1 s jadrem 2.4.x.

Jinak kolegove maji na jednom 1.5 GHz P4 Windows NT, protoze pocitac
je vyuzivan i doktory a ti jsou na Windows zvykli. Ono PC obsahuje
specialni grafickou kartu (za asi 160 000 Kc), ktera umi volume
rendering v realnem case.  Jako demo je tam aplikace, ktera zobrazuje
X-ray projekce rotujici lebky - neco takoveho se na beznych strojich
nevidi. Drivery jsou pry i pro Linux. Ostatnimi PC se mi nechlubili,
vim jen, ze nakup velmi rychlych PC je v planu, na nekterych pobezi
Linux.

O nasazeni Solarisu nebo Windows NT na desktopu nebo v clusteru
neuvazuji - instalace a upgrade free SW je pod Linuxem vyrazne
jednodussi.

Investice firem do Linuxu jsou znat - problemy s podporou Open GL u
karet nVidia v XFree86 se davaji do poradku, administrativni nastroje
se vyrazne zlepsuji (napr. Yast2 v SuSE 7.1). Zatim mi chybi lepsi
podpora free distribuovanych FS, secure NFS, NIS+, Kerberos a podobne
veci. Neco se da sehnat na Internetu, ale ja bych spis uvital, kdyby
si clovek pri instalaci jen oznacil, ze to chce pouzivat. Cokoliv co
setri cas je vitano.

--
A. Malusek  (malusek na ujf.cas.cz)
UJF AV CR