Tenky vs. tlusty klient

Lukas Cirkva L.Cirkva na sh.cvut.cz
Úterý Duben 3 19:01:29 CEST 2001

"Alexandr Malusek" <malusek na hroch.ujf.cas.cz> wrote in message
news:m3pueur001.fsf na hroch.ujf.cas.cz...

> V podstate souhlasim s tim, co jste napsal, ale v soucasne dobe nema
> vyznam porovnavat stejne vykonne konfigurace na bazi Intelu a Ultra
> SPARCu u desktopu (1-2 CPU) - PC jsou vyrazne rychlejsi a jejich cena
> je nizsi.

Nemohu souhlasit na takto jednoduchem srovnani, vzdy zalezi na konfiguraci,
OS a vyladeni.

> Bezne pracuji na Sunech se 167 MHz a 400 MHz Ultra SPARCy (128 MiB, 2
> GiB, 4 GiB RAM) a muj dojem je, ze odezva meho PC s 2x550 MHz PIII je
> rychlejsi. Ty Suny maji vetsi memory bandwidth, 64 bitovy OS, ale jsou
> linejsi nez moje zastarale PC.

Nejsem si jist, zda je fer porovnavat starsi UltraSparc II s novejsim PIII.
Doporucuji vam zkusit UltraSparc III, ktere jsou jiz VELMI vykone (a nejen
diky 8MB Cache).

(az

> Muj osobni nazor je, ze bez instalace GNU software (fileutils,
> textutils, ...) se se Solarisem rozumne pracovat neda, protoze nativni
> utility maji spousty neprijemnych omezeni. Ke stabilite vyhrady nemam.

Tento nazor zastavam take, zacinal jsem totiz na Linuxu :-). Nikomu nebrani
vzdy si sve otestovane GNU programky na Solaris nainstalovat.

> --
> A. Malusek  (malusek na ujf.cas.cz)
> UJF AV CR

Lukas Cirkva