Tenky vs. tlusty klient

David Toman dtoman na aapf.cz
Středa Duben 4 11:35:32 CEST 2001

"Daniel K." wrote:

> Behem poslednich 2 mesicu jsem Oracle instaloval nekolikrat. Z vlastni
> zkusenosti Vam muzu rict, ze 8.1.X se da nainstalovat na 64 MB RAM na NT4.0,
> ale na Linuxovou instalaci potrebujete 256 MB RAM (Welcome to Oracle
> Universal Installer). Ovsem pro beh je 64 MB zalostne malo. Jestlize
> nepouzivate Jserv a InterMediate, da se 8.1.X slusne provozovat na 128 MB (s
> Jserv je i 512 MB RAM taktak - miluji Javu). Vetsi vliv na vykon nez
> zvetsovat RAM ma rozdelit Tablespaces mezi vice disků a pridat vice
> procesoru (nebot na jednoprocesorove konfiguraci vytizi slozitejsi select
> [...]

S tímto názorem musím souhlasit. Velikost RAM je jistě důležitá, ale od určité
velikosti RAM jsou už úzkým místem disky. Vyplatí se mít rollback segmenty,
indexy, temporary, system  a uživatelská data ve zvláštních tablespacesech,
nejlépe každý na jiném disku, samozřejmně SCSI :-). A každý procesor navíc je
také znát. Jsou to provozní zkušenosti, začínal jsem s Oracle 7.2 na NT a teď je
tu 8.1.6 na Linuxu.

S pozdravem D. Toman

--
This message was written by using recycled electrons.

Ing. David Toman
LAN/WAN/DBS Management      tel.   : +420 19 7734935
ABN AMRO Penzijni fond, a.s.     fax    : +420 19 7733290
Tylova 57              GSM    : +420 606 605836
316 00 PLZEN, Czech Republic     e-mail : dtoman na aapf.cz