Tenky vs. tlusty klient

Daniel K. danielk na email.cz
Středa Duben 4 10:37:43 CEST 2001

>     Srandu si vubec nedelam. Jak jsem jiz napsal vzdy zalezi na vyladeni.
> Jedina instalace oracle, ktetou jsem na linuxu s PC videl byla naprosto
> nenazrana, 256MB nestacilo (na windows to bylo jeste horsi). Neberte to
> osobne, ale v zadnem pripade z mych znalosti, zkusenosti a informaci o
> oracle vam jen stezi mohu verit, ze lze "slusne" provozovat
> Oracle na 32MB s
> P133. Byl bych vdecny, kdyby se k tomuto tematu vyjadrili i dalsi
> developeri.

Behem poslednich 2 mesicu jsem Oracle instaloval nekolikrat. Z vlastni
zkusenosti Vam muzu rict, ze 8.1.X se da nainstalovat na 64 MB RAM na NT4.0,
ale na Linuxovou instalaci potrebujete 256 MB RAM (Welcome to Oracle
Universal Installer). Ovsem pro beh je 64 MB zalostne malo. Jestlize
nepouzivate Jserv a InterMediate, da se 8.1.X slusne provozovat na 128 MB (s
Jserv je i 512 MB RAM taktak - miluji Javu). Vetsi vliv na vykon nez
zvetsovat RAM ma rozdelit Tablespaces mezi vice disků a pridat vice
procesoru (nebot na jednoprocesorove konfiguraci vytizi slozitejsi select
procesor na 90 az 100 procent a dalsi uzivatele cekaji na skonceni, na
viceprocesorovych konfiguracich umi zpracovavat vice dotazu najednou). Pri
vetsich zatezich je vice procesoru opravdu nutnosti.

S pozdravem

     Daniel Komárek, mailto:danielk na email.cz