pripojeni na inet pres modem na zadost klientu

Dan Ohnesorg dan na feld.cvut.cz
Středa Duben 4 20:25:23 CEST 2001

On Wed, 4 Apr 2001, Petr Tobiska wrote:

> mam nasledujici problem: lokalni sit (typicky windowse) a linuxovej
> server, ktery se periodicky pripojuje na internet (pres vytaceny
> modem), prijme a odesle postu. Krome toho by mel umoznit pristup na
> internet, pokud to budou ostatni pocitace vyzadovat; tj. fungovat jako
> masqueradovaci pocitac a pokud prijde dotaz na internet (rekneme, ze
> staci kdyz bude reagovat jen na port 80), spusti pppd a forwardne
> to. Po urcite dobe zase pppd shodi. Prohrabal jsem archiv konference,
> ale nemam v tom uplne jasno. Muzete mi poradit/presmerovat na nejake
> HOWTO ?

Nic neumi Linux lepe. Staci, kdyz najdete balik diald, tusim, ze je i na
instalcnich CD, jinak je urcite na siti. V jeho dokumentaci je popsano
krok za krokem, tak se to udela.

> Momentalne je serveru RH 7.0 s 2.2 jadrem, stoji za to prejit na 2.4 a
> pouzit iptables misto ipchains ?

Muj osobni nazor je, ze to nema smysl. Maskaradovat to bude jen o zdibec
lepe a 2.4 jadar povazuji za prilis cerstva.

zdravim
dan

DDDDDD
   OO  OO              work: +420 2 24352785;+420 2 24972109
    OOOO               home: +420 311 679679;+420 311 679311

Kdo se zahledi, neprokoukne.