Problem s stopnutim Apacha

Zelený Aleš azeleny na csas.cz
Čtvrtek Duben 5 09:37:29 CEST 2001

DDV,

> Problematicke je vypnutie a restart, ked vypnem apacha,
> niektore "deti" sa
> zrusia az po urcitom case a dovtedy nie je moze apacha
> startnut ... je to
> pomerne zabavne cakat pri konzole a v spravny cas ho spustit :-)

Coz takhle zkusit udelat shutdown databazi pred restartem Apache (v nejakem
scriptu...)?

> Druhy problem je pri "prepisani" suboru gdb (datovy subor
> InterBase). Ked ho
> rpepisem bez restartu Apacha, PHPcko vracia stale stare data.
> Chapem, ze je
> tam nejaky cache-ovaci mechanizmus ale neexistuje nejaky signal resp.
> akykolvek iny sposob ako bezpecne restartnut apacha alebo
> vykonat vymenu gdb
> suboru?

Nedelate nahodou mv pri zmene databaze? (pokud mater presitentni spojeni,
cekla, bych, ze IB zustane handle na gdb, ke kteremu se pripojila a to ze je
momentalne nekde jine nebude hrat roli).
Doporucil bych shutdown databaze a pak trepve (tedy az budou uzavrena
vsechna spojeni) vymenit gdb soubor.

> Ten druhy problem je pomerne zavazny rpe externych
> pouzivatelov (klientov),
> ktori si obcas prepisuju gdb subory via ftp a volaju na
> hotline, ze im to
> vobec nefunguje :-(

To pak ude asi chtit (pokud se osvedci ten shutdown) udelat nejakou stranku
s omezenym pristupem, aby si pred uploadem mohli shodit DB a nasledne
nahodit... :-)

> Ma s tym niekto nejake skusenosti?

Bohuzel jsou to jen navrhy, IB pouzivam, ale s PHPckem jsem ji zatim
nepouzil.

a.
Ales Zeleny (OK1UUE)
Ceska sporitelna a.s.
Bubenska 1
170 00 Praha 7
Email: azeleny na csas.cz
tel: +420 2 66703 306
Due to technical difficulties tomorrow has been postponed indefinitely.