Matika v linuxu?

Čtvrtek Duben 5 17:18:50 CEST 2001

Jirin napsal:
> Ahoj
> Predem se omlouvam vsem komu se muj prizpevek nebude libit a nebude mit
> chut na nej odpovidat. Predpokladam ze by se tohoto dotazu mohl chytit
> nejaky fyzik z cvut nebo nekdo z AV.
> Situace je takova. Mam pomerne slozitou metodu vyhodnoceni jistych
> interferencnich spekter, ktera predpoklada nejake prokladani funce, hledani
> extremu, otimalizace, numericky model a jeho fitovani na spektrum a tak.
> Predstavoval bych si nejake reseni ktere by to vse delalo automaticky s tim
> ze zadam soubor vstupnich dat (serie bodu x,y v ascii.txt) a ocekavam

jedine FORTRAN

> soubor s latkovymi parametry.
> Ted prichazi muj dotaz. Potrebuju usnadnit volbu v cem takovouto ulohu
> resit. Na jake platforme? Uzivatelsky pouzivam Win i Linux tuatam si v
> Bashi vyplotim i par polofunkcnich skriptu...Pascal jsem kdysi taky umel
> ale to byly pocitace jeste drevene..:)).
> Jak bych to mel resit? Zacit z gruntu v C? kde sezenu nejake knihovny na

bud C nebo fortran. Vsechen soft pro numeriku je ve fortranu a pripadne
nejake novejsi i v C. Ostatni jazyky se moc nepouzivaji

> matiku? Jak moc a jak dlouho se budu ucit nez uvidim vysledky..

fortran je jazyk na 2 stranky, takovy jednodussi pascal :))

> Nebo skusit neco jako Matlab, Mathcad? Maple? Nevim nic o moznostech techto

mozna radsi matlab. Pokud jde o numeriku, tak tam se preci jenom resi spis
matice a prace s funkcemi neni tak potreba (symbolicke derivovani, integrace
a tak).

> programu...Nebo neco uplne jineho? Jak to resit s prenositelnosti na
> DOS/Win? nejradeji bych pouzil nejake free nastroje ale nevim kde a jestli

zdrojaky jsou vice mene stejne. Ve WIN jdou myslim v maple pouzivat nejake
win-only funkce pro grafiku nebo tak neco. nic, bez ceho se neda prezit.

Jinak free znam octave - coz je free matlab. Samozrejme nema takove mnozstvi
funkci, ale zakladni metody ma (tj. nema 15 zpusobu na reseni matice, ale
treba jenom 3-4 pouzivane a tak)

> jsou.
> Rad bych pracoval efektive protoze nemam cely zivot jen na tenhle ukol a
> tak se ptam vas, profesionalu...

				Petr Cech
           cech na atrey.karlin.mff.cuni.cz

<Myth> thats \\GNU\Linux$ to you